Slem på botten+växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MantaC0re
    • July 2005
    • 512

    #16
    Fick min fungistop flaska idag men kunde inte läsa på flaskan hur mycket man skulle ha i. Allt stod på tyska,polska och jag såg ingenstans hur mycket medel per liter man skulle ha.
    Förresten går det bra att ha discusarna i karet när man har i fungistop eller ska jag ta ur dom under behandlingen??
    If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

    Kommentar

    • Björne_77
      • August 2007
      • 133

      #17
      jag hade alla mina altum o andra fiskar i de simmade som vanligt
      Jag är en stolt plantswapare

      Kommentar

      • MantaC0re
        • July 2005
        • 512

        #18
        Ja fiskarna lever än iaf, men hur länge ska man medicinera med fungistop är det 5 dagar eller är det mer??
        Ser efter (4 DAGAR) att cyano bakterierna har börjat att försvinna och det är lite grumligt med brunt skrot som far omkring antar att det är cyano!!

        //Mattias
        If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

        Kommentar

        • Björne_77
          • August 2007
          • 133

          #19
          mmm jag hade det i 5 dagar!! rengjorde filtret sen tömde jag karet totalt då jag var tvungen att fixa lite med det! (Golvet hade börjat svikta! ena benparet stod mellan 2 golvbalkar!

          så nu har det varit igång i 24 timmar köpte lite tonic water denna gången för o se om det e bättre då jag tror att canyon kommer tillbaka efersom jag inte hade det i länge nog! men 6 dagar har jag hört att man ska ha det i

          men tror ni verkeligen man behöver ta fulldos i karet jag menar det e ju inte firrarna som e dåliga!
          Jag är en stolt plantswapare

          Kommentar

          • MantaC0re
            • July 2005
            • 512

            #20
            Läste någonstans att man kunde ta en halv dos om man skulle bara ta död på Cyano bakterier. Just för att skona filterbakterier och räkor,sniglar.
            Har haft det i 6 dagar och det mesta är borta men det är två fläckar kvar. Ska jag suga upp dom och hoppas att det inte återkommer?
            Annars tänkte jag ifall jag ska låta det vara tills ikväll??
            If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

            Kommentar

            • Björne_77
              • August 2007
              • 133

              #21
              hmmm filterbakterierna dör nog först av allt när man drar i möget
              Jag är en stolt plantswapare

              Kommentar

              Arbetssätt...