brun alger under gruset

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • abbimicke
    • May 2007
    • 599

    brun alger under gruset

    Det börjar växa lite brun alger under gruset som man kan se genom glaset.
    Vad ska vi göra? låt det vara eller ska vi agera?
    http://kiwi.msun.se <- blogg

  • DevilDoll
    • March 2007
    • 84

    #2
    Ursprungligen postat av abbimicke
    Det börjar växa lite brun alger under gruset som man kan se genom glaset.
    Vad ska vi göra? låt det vara eller ska vi agera?
    Gör en sökning på "kiselalger" så får ni upp massor med inlägg som behandlar detta ämne.

    Kommentar

    • matlo
      • May 2007
      • 295

      #3
      brunalger eller alger i akvarium överhuvudtaget är inget farligt? så länge det inte stör dig när du tittar på akvariumet så strunt i det, själv så tycket jag det är fint med lite alger på stenarna, bakgrunder, ser mer naturligare ut men inte för mycket då.
      Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

      Kommentar

      • abbimicke
        • May 2007
        • 599

        #4
        Vi har alger på stenarna och rötter. Vi har också algätare fiskar som kan äta på dessa. Men under gruset kan ingen algätare ta så tänkte jag kolla upp här på zoopet och se om det är något man måste göra eller det är bara att låta det vara kvar.

        Jag ska kolla runt kiselalger, tack för tipset! Vad gör ni om ni får alger under gruset?
        http://kiwi.msun.se <- blogg

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #5
          Ursprungligen postat av abbimicke
          Vi har alger på stenarna och rötter. Vi har också algätare fiskar som kan äta på dessa. Men under gruset kan ingen algätare ta så tänkte jag kolla upp här på zoopet och se om det är något man måste göra eller det är bara att låta det vara kvar.

          Jag ska kolla runt kiselalger, tack för tipset! Vad gör ni om ni får alger under gruset?
          Jag vill bara klargöra att det som du har under gruset är inte alger av något slag utan helt enkelt delvis förmultnat avfall!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • matlo
            • May 2007
            • 295

            #6
            Ursprungligen postat av åheim
            Jag vill bara klargöra att det som du har under gruset är inte alger av något slag utan helt enkelt delvis förmultnat avfall!
            bajs i andra ord ;P
            Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

            Kommentar

            Arbetssätt...