Vad är detta för växt och hur sköts den ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ribby_girl
    • February 2005
    • 378

    Vad är detta för växt och hur sköts den ?

    Håller på att möblera om i akvariet och hittade då denna växt, som jag har haft ett par veckor.
    Den verkar tålig och så, men det verkar inte som den utvecklas, den har kappt några rötter och jag har sett att den har sett lite vinglig ut, den har suttit precis vid filtrets intag.

    undrar hur ja ska göra för att den ska må lite bättre och undrar vad de är för växt så man kan söka lite på den och hitta lite fakta.

    Här kommer bilden också
    Senast redigerad av ribby_girl; 03 August 2007, 19:06.
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2


    Bolbitis heudelotii
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • ribby_girl
      • February 2005
      • 378

      #3
      Hittade den här bilden



      Den ser inte alls ut som min växt. Min växt har mer bladliknande blad, eller alltså större och bredare, plus att den har liksom som en stam.

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Ursprungligen postat av ribby_girl
        Den verkar tålig och så, men det verkar inte som den utvecklas, den har kappt några rötter och jag har sett att den har sett lite vinglig ut, den har suttit precis vid filtrets intag.

        undrar hur ja ska göra för att den ska må lite bättre och undrar vad de är för växt så man kan söka lite på den och hitta lite fakta.

        Här kommer bilden också
        http://img.photobucket.com/albums/v2...ss/fisk001.jpg
        Den där är oroväckande lik en "krukväxt" som inte alls klarar av att leva under vatten... Kommer inte på namnet på den. Skötsel? tja... Ta ur den ur akvariet så kanske den överlever?
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          Ursprungligen postat av petnym
          Den där är oroväckande lik en "krukväxt" som inte alls klarar av att leva under vatten... Kommer inte på namnet på den. Skötsel? tja... Ta ur den ur akvariet så kanske den överlever?
          instämmer, ingen akvarieväxt.. jag blev oxå nästan lurad att köpa, men jag kollade upp den först.. vart köpte du den?..
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • defdac
            • January 2002
            • 12751

            #6
            Selaginella, dör långsamt i akvarier.
            http://www.defblog.se

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Mosslummer (Selaginella) är dock en himla trevlig kruk- och terrarie-växt.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • peterhaack
                • November 2004
                • 1752

                #8
                Ursprungligen postat av ribby_girl
                Hittade den här bilden



                Den ser inte alls ut som min växt. Min växt har mer bladliknande blad, eller alltså större och bredare, plus att den har liksom som en stam.
                Nä ser det nu helt olik bolbitis..
                Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                Kommentar

                • Annagreta
                  • July 2007
                  • 8

                  #9
                  Hej, jag har haft den växten själv, vet inte vad den heter men den är fin och håller sig ganska länge, den växer inte, inte mina iaf, när den börjar bli ful är det bara att kasta ,liksom förbrukningsvara och köpa nya..
                  vh ann

                  Kommentar

                  Arbetssätt...