Växter löses upp.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • MagicFingers
    svarade
    mina går med kondens och det é det inte.., ser ut som när mina räkor äter på dom, så troligt att det é nån som vill ha mer grönsaker att käka.., kan även vara vissa snäckor..

    Lämna en kommentar:


  • Jimi74
    svarade
    så med andra ord pröva på lite pmdd. se ifall jag kan minska mer på rotationen. har redan väldigt lite eftersom det går guramis i akvariet. kanske få dom att stå i ett hörn där cirkulationen inte kommer åt dom. har inte sett kondens i mitt akvarie sedan jag satte täckskiva på ena halvan och nät på andra för att slippa det. har katt så jag kan tyvärr inte ha det helt öppet.

    Lämna en kommentar:


  • MagicFingers
    svarade
    det kan vara malarna, =mata mer
    det kan vara tiden för dom att gå ner lite =vänta och se
    det kan behövas mer näring = göd mer
    och dom vill gärna ha väldigt svag rotation på vattnet, alt. stå väldigt tätt....

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    kanske kommit droppar från belysningen (kondens), dom är känsliga mot det och ser ut ungefär så då.
    ProFito är bara mikronäring, du skulle kanske behöva KNO3 och KH2PO4 också.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    har du obefintlig ytrörelse? de har förmåga att "lösa upp sig" om vattenrörelsen är för kraftig!

    Lämna en kommentar:


  • Jimi74
    svarade
    Kan det blir bättre med lite mer bättre ljus?

    Lämna en kommentar:


  • NiXoN
    svarade
    Jag hade samma problem med mina tidvis, lite i samband med lägre dosering av näring...
    Man ser ofta brister på flytväxter tidigare än på dom övriga växterna, jag skulle förklara det med obegränsad tillgång till co2 samt bra ljus.
    Misstänker att Easy life inte är en heltäckande näringslösning utan den saknar nåt.

    Lämna en kommentar:


  • Jimi74
    svarade
    Jodå, Easy-Life ProFito. Mina andra växter växer så det knakar.

    Lämna en kommentar:


  • BluesBoy
    svarade
    Om de nu löses upp kanske de håller på och tynar bort på grund av näringsbrist. Får de någon näring?

    Lämna en kommentar:


  • Jimi74
    svarade
    jodå det finns malar. men det är en flytväxt Limnobium laevigatum och alla mina tio ser mer eller mindre likadana ut. Tråkigt för jag gillar rotsystemet på dom.

    Lämna en kommentar:


  • petnym
    svarade
    Det ser ut som ätskador på växten... Har du någon mal i akvariet?

    Lämna en kommentar:


  • Jimi74
    startade ett ämne Växter löses upp.

    Växter löses upp.

    Vad kan vara fel?

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Arbetssätt...