Konstiga "fransar" på rutan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Konstiga "fransar" på rutan

    Det fastnar som små "fransar" på framrutan i mitt ena akvarium. Funderar på om det är det ena ytterfiltret som sprutar ur sig växtrester, som fastnar på rutan, utblåsen är nämligen riktade mot den. Tror inte det är nå´n sorts djur, eftersom alla inte är lika, och mina Uaru går och betar av dem då och då, vilket får mig att tro att det har med växtriket att göra. Nå´n sorts alg kanske? De rör sig lite med strömmen.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    #2
    Är det lätt att ta av? Jag brukar få liknande när jag rotat i karet och så har det råkat hamna "damm" på algerna som sitter fast på glaset.
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ja, de verkar sitta rätt löst. Får också känslan av att det är nå´t skräp som fastnar, men Uaruna tycks gilla att gå och beta där.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Högst sannolikt att det är någon alg. Är de svarta eller gröna?
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Svårt att se, men en del ser grönaktiga ut.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...