Javamossa snyggt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pingvin93
    • July 2007
    • 67

    Javamossa snyggt?

    Hej!!!

    Javamossa har jag, men den ser inte ut som den på zoopets bild min sticker inte ut mot olika håll elr nått. Min e som en klump som denna:


    Min fråga är: Hur fasen får man det att se snyggt ut. Nu ligger den slingrad på botten runt en akvarieväxt som jag inte tycker e så snyggt , men vart ska den annars vara

    Svar Tack!
    ER IC
  • marie78a
    • March 2007
    • 29

    #2
    man kan binda den längs en rot så den växer fast. har haft javamossa bunden runt ett tegelrör som oxå varit snyggt när den växt till sig. det är några sätt men prova dig fram

    Kommentar

    • maria_
      • March 2007
      • 2867

      #3
      Jag köpte javamossa som jag hade tänkt binda fast på ett lämpligt ställe. Tyvär så har inget lämpligt ställe hittats än, så nu flyter den bara runt i räkkaret och förmörkar hela akvariumet så att alla andra växter dör..
      Med vänlig hälsning,
      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

      Kommentar

      • Daniel_N
        • April 2006
        • 573

        #4
        Är folk från vettet, 50kr + frakt för lite javamossa?

        Kommentar

        • maria_
          • March 2007
          • 2867

          #5
          Eller hur, jag fick en stor klump för 20 kr i djuraffären. Men som sagt, nu förmörkar den hela akvariumet.
          Med vänlig hälsning,
          hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

          Kommentar

          • marie78a
            • March 2007
            • 29

            #6
            bind den runt en sten sålänge....bara att klippa loss när du hittat ett lämpligt ställe, så slipper de mörka ner hela akvariet

            Kommentar

            • maria_
              • March 2007
              • 2867

              #7
              Men jag har bundit fast lite på en sten. Men stenen var inte tillräckligt stor..
              Med vänlig hälsning,
              hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

              Kommentar

              • marie78a
                • March 2007
                • 29

                #8
                oki jag satte en del runt sten en del runt rötter sen tog jag en liten sten band fast lite o lät det "ringla" sig uppåt. det var faktiskt helt ok + att räkorna tyckte om att sitta där

                Kommentar

                Arbetssätt...