Hej!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mijje85
    • July 2007
    • 33

    Hej!

    Vet att det finns ett antal ämnen inom detta redan på forumet, Har dock inte hittat det jag söker på dessa!..

    Jag söker levande växter som levereras express, Bor ganska öde. närmsta djuraffär är 14 mil bort och hämtar jag själv därifrån blir det 28 mil t o r, Tycker det låter mer lockande att få posten.

    Så var kan man beställa levande växter till akvarium (Inte plast eller silke och vad det nu finns)?

    Helst hade jag velat att ni har erfarenhet av det ni delar med er av

    Är även öppen för information om hur man odlar egna växter av dom man har.. Så tips på det vore super
    Senast redigerad av mijje85; 04 July 2007, 02:46.
    Brasilianska jordätare och malar..
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    får jag föreslå en titt på zoopets annonsbörs?, alt. blocket/tradera och ciklid.se
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • mijje85
      • July 2007
      • 33

      #3
      Ursprungligen postat av MagicFingers
      får jag föreslå en titt på zoopets annonsbörs?, alt. blocket/tradera och ciklid.se
      Jo, har kikat där snabbt men ingen annons i närheten av Kiruna (Norrbotten).
      Tradera har jag bra erfarenhet av men inom djur och tillbehör till detta så litar jag inte på det, Och blocket gillar jag inte alls ganska skeptisk :P.. Men kom gärna med fler förslag

      Brasilianska jordätare och malar..

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av mijje85

          Jo, har kikat där snabbt men ingen annons i närheten av Kiruna (Norrbotten).

          Varför måste det vara nära Kiruna? Det skall ju ändå skickas med posten.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Jag har skickat växter och även fått med posten några gånger, och lämnar man bara i tid på posten så är de framme dagen efter, sedan om det ligger i Kiruna eller Helsingborg spelar ingen roll.
            Det är klart, paketet får inte vara för stort då det måste gå i brevlådan för annars tar det ytterligare någon dag för att du ska hämta det på posten.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • mijje85
              • July 2007
              • 33

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Varför måste det vara nära Kiruna? Det skall ju ändå skickas med posten.
              jadu, jag vet inte riktigt.. utgick från att det desto kortare färdsträcka desto bättre för växtens hälsa

              [/INDENT]
              Brasilianska jordätare och malar..

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av mijje85

                jadu, jag vet inte riktigt.. utgick från att det desto kortare färdsträcka desto bättre för växtens hälsa
                Är växten rätt packad håller den sig utan problem mer än en vecka
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • mijje85
                  • July 2007
                  • 33

                  #9
                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Jag har skickat växter och även fått med posten några gånger, och lämnar man bara i tid på posten så är de framme dagen efter, sedan om det ligger i Kiruna eller Helsingborg spelar ingen roll.
                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Det är klart, paketet får inte vara för stort då det måste gå i brevlådan för annars tar det ytterligare någon dag för att du ska hämta det på posten.
                  Okej och dom överlevde utgår jag ifrån?
                  Tar ditt tips och provar köpa genom tradera omgående, FÅr se om det är något för mig


                  Senast redigerad av mijje85; 04 July 2007, 13:26.
                  Brasilianska jordätare och malar..

                  Kommentar

                  • mijje85
                    • July 2007
                    • 33

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Är växten rätt packad håller den sig utan problem mer än en vecka
                    aha där ser man det visste jag inte, ska ge det ett försök o köpa några stycken genom tradera, annars fanns det någon sida antar jag... får hålla koll..

                    Brasilianska jordätare och malar..

                    Kommentar

                    • t85207
                      • March 2007
                      • 179

                      #11
                      Jag har handlat växter från http://www.firren.com/ och det funkade utmärkt.
                      Fast just nu så har dom semesterstängt.
                      Pecka

                      Kommentar

                      • mijje85
                        • July 2007
                        • 33

                        #12
                        Ursprungligen postat av t85207
                        Jag har handlat växter från http://www.firren.com/ och det funkade utmärkt.
                        Fast just nu så har dom semesterstängt.
                        Tackar, Den butiken verkar superbra.. Sett den nämnas tidigare också men den är som sagt semesterstängd , Nåja får erfara dom till hösten i augusti!!

                        Brasilianska jordätare och malar..

                        Kommentar

                        Arbetssätt...