Jag VILL ha alger!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nvro
    • January 2007
    • 4

    Jag VILL ha alger!

    Hej,
    ja faktiskt! Det är så att jag har gjort en bakgrund i glasfiber som jag lackat. Blev rätt bra! Men jag skulle vilja ha lite mer naturlig känsla på den. Finns det nåt bra sätt att få alger att växa på den lite lagomt bara?
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    #2
    mata mer, ha mycket fisk, ha inte många växter, isf inte snabbväxande, övergöd gärna..
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #3
      Gör inget du inte brukar göra, jag lovar det kommer alger även i "algfria" akvarium. Försöker du skynda på det så är ju risken bara att du får alg-invasion och det var väl inte det du var ute efter antar jag.
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Som de andra har sagt, ta det lugnt, har du bara ljus och fisk i karet så kommer algerna.
        Man kan få alger att växa snabbare genom att t.ex. lägga i en kvarts näringspinne (sån avsedd för blomkrukor), men det är att tigga om att få algexplosion och algövervuxet akvarium. Tar du det däremot lugnt får du troligen lagoma mängder.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • landstrykeren
          • July 2006
          • 440

          #5
          http://akvaforum.no/text.cfm?id=1701 väldigt bra artikel!

          Kommentar

          • nvro
            • January 2007
            • 4

            #6
            Ok, tack allihop. Det kanske kommer tillslut iaf. Ska läsa igenom artikeln som postades också!

            Kommentar

            Arbetssätt...