javamossa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helena_o_Mattias
    • November 2004
    • 378

    javamossa

    När vi köpte java mossa så sa han på zoo affären att han tyckte det va ogräs att ha i ett kar och därför startar jag denna tråd för att fråga vad är era tankar om java mossa ogräs eller inte jag tycker då java mossan är bra till yngel osv..
    Fiskgalen Norrbottning!! Kan vi tjuvkoppla det här filtret!
  • LinneaHYLK
    • October 2006
    • 206

    #2
    Ogräs på så vis att den är svår/omöjlig att bli av med.. Men jag gillar den så länge den växer som man själv vill =) Och dessutom är den perfekt klätternät och gömställe för räkorna =)

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Ursprungligen postat av Helena_o_Mattias
      När vi köpte java mossa så sa han på zoo affären att han tyckte det va ogräs att ha i ett kar och därför startar jag denna tråd för att fråga vad är era tankar om java mossa ogräs eller inte jag tycker då java mossan är bra till yngel osv..
      Ogräs??? den växer långsamt och inte alls som ogräs! den är inte heller omöjlig att bli av med om man nu inte vill ha den längre! En otroligt mångsidig växt som man kan göra otroligt fina arrangemang med på rötter och i stort sett överallt... Tycker javamossa ska ha lite credit faktiskt
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Helena_o_Mattias
        • November 2004
        • 378

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        Ogräs??? den växer långsamt och inte alls som ogräs! den är inte heller omöjlig att bli av med om man nu inte vill ha den längre! En otroligt mångsidig växt som man kan göra otroligt fina arrangemang med på rötter och i stort sett överallt... Tycker javamossa ska ha lite credit faktiskt
        måste jag hålla med om jag har hört flera som säger att den växer fort men jag tycker den växer sakta
        Fiskgalen Norrbottning!! Kan vi tjuvkoppla det här filtret!

        Kommentar

        • lunar
          • July 2005
          • 427

          #5
          I mitt växt kart så växer den otroligt snabbt (tycker jag).
          Men jag stör mig inte alls på den eftersom den är ändå lätt att plocka bort och kan va fint att dekorera med på andra ställen.
          - 165L Low-tech.
          - 250L Low-tech Sällskapsakvarium.
          - 222L Ciklidakvarium.
          Min Akvarium Blog - Senaste projekt "Bakgrundsbygge i frigolit"

          Kommentar

          • Stoffy34
            • April 2007
            • 882

            #6
            Ursprungligen postat av lunar
            I mitt växt kart så växer den otroligt snabbt (tycker jag).
            Men jag stör mig inte alls på den eftersom den är ändå lätt att plocka bort och kan va fint att dekorera med på andra ställen.
            hej
            jag har också javamossa

            tycker den växer mycket långsamt, men gillar den mycket

            tycker den ser fin ut i karet

            har fäst den på en röd lavasten, ser rätt så snyggt ut!

            Kristoffer

            Kommentar

            • MattiasL
              • September 2006
              • 1479

              #7
              Jättebra växt på stenar och rötter! Bra för yngel och växer inte supersnabbt utan co2. Absolut inte ogräs!
              Qui audet adipiscitur!

              Kommentar

              Arbetssätt...