jag behöver hjälp!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tartaros
    • February 2007
    • 66

    #16
    Lånare

    Lånar denna tråd lite.

    Funderar på att börja använda Co2 i mitt kar. Har ett Juwel 400 med Akvarium Münster bakgrund, fungerar det att låta Co2:n "bubbla" bakom bakgrunden och låta cirkulationspumpen skicka den vidare in i den vanliga och sedan ut till växtligheten? torde fungera anar jag?
    "I think fish is nice, but then I think that rain is wet, so who am I to judge?"

    //D.Adams

    Kommentar

    • PeterPan
      • November 2006
      • 89

      #17
      Så länge bubblorna blir minismå (som en dimma) funkar det. Annars blir de för villiga att flyta upp direkt och du förlorar mkt av "vattenkontakten".

      Kommentar

      • Lill_Lena
        • September 2006
        • 173

        #18
        lät invecklat. jag fick till små bubblor och tror det spreds rätt bra..men som du sa så ska man nog inte ha den på natten...vet inte om det är koldioxiden eller pdmm...men nu är vattnet jättegrummligt...grådisigt, efter bara nån dag jag bytt vatten...får kanske lugna ner det några dgar...växterna vet jag inte har hunnit växa så mycket, men en del va ricktigt bleka..men nu är det jättegrönt!

        Kommentar

        • defdac
          • January 2002
          • 12751

          #19
          Låter som du missat tvättflaskan till mäsken. Då kan det klättra mäsk igenom slangen ner i akvariet och göra det grådisigt.
          http://www.defblog.se

          Kommentar

          Arbetssätt...