Två frågor om Windellöw

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pegrasus
    • March 2007
    • 455

    Två frågor om Windellöw

    Satte två Windellöv i mitt Malawikar. Den ena på en rot och den andra på en lavasten. Hur länge dröjer det innan man ta bort linan man fäst dem med?

    Den som sitter på roten verkar trivas mycket bra så här långt. Den kanske även har aningen mer ljus än den på stenen. Men den som sitter på stenen (behöver ju inte med det att göra) får väldigt mycket svarta blad. Ska man ta bort dem, eller låta dem trilla av själva? Det kommer ju nya små blad i alla fall på den.
    Jag behöver inte inledas i frestelse, jag kan gå själv!
  • lunar
    • July 2005
    • 427

    #2
    Trådarna som du fäst fast dem med kan du ju låta vara kvar eftersom det är tråd, det har jag gjort i alla fall och de har växt över trådarna.
    Det har även hänt att tråden släppt av sig själv på något vänster så har jag bara sedan tagit bort den ifrån vattnet smärtfritt

    Angående att de blir svarta så dör ibland vissa blad och dessa kan du låta vara kvar eftersom de växer som sagt ut nya skott ifrån dem men när de blir bruna och fula så kan man ta bort dem.
    - 165L Low-tech.
    - 250L Low-tech Sällskapsakvarium.
    - 222L Ciklidakvarium.
    Min Akvarium Blog - Senaste projekt "Bakgrundsbygge i frigolit"

    Kommentar

    • Pegrasus
      • March 2007
      • 455

      #3
      Ok tack! Rensade bort lite dött nyss. Kommer massa nya skott, så de ser ut att gå bra med dem.
      Jag behöver inte inledas i frestelse, jag kan gå själv!

      Kommentar

      Arbetssätt...