Grymt med långa trådalger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gladys
    • March 2005
    • 1962

    #16
    "Siamesisk Algätare" kräver (minst) ett 120 liters akvarium.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur

    Kommentar

    • Fiddan
      • June 2006
      • 885

      #17
      Jag fick bort mina genom att klippa bort de angripna växt bladen, mörkläggning, och köpte lite fler växter..
      skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

      Kommentar

      • Vollez
        • March 2007
        • 115

        #18
        Ursprungligen postat av Fiddan
        Jag fick bort mina genom att klippa bort de angripna växt bladen, mörkläggning, och köpte lite fler växter..
        Det körde jag med på dock så höll växten på att dö för jag klippte av bladen. Sen så vet jag inte om man ska mörklägga för växterna behöver ju energi för att ta hand om avfallet. Iofs behöver alger oxå energi men inte alls så mycket som växter. Men köpa fler växter och låta dom rota sig riktigt tror jag är vettigast. Dock ej sånna som man vet kommer bli angripna.

        Kommentar

        • Stoffy34
          • April 2007
          • 882

          #19
          Ursprungligen postat av Vollez
          Det körde jag med på dock så höll växten på att dö för jag klippte av bladen. Sen så vet jag inte om man ska mörklägga för växterna behöver ju energi för att ta hand om avfallet. Iofs behöver alger oxå energi men inte alls så mycket som växter. Men köpa fler växter och låta dom rota sig riktigt tror jag är vettigast. Dock ej sånna som man vet kommer bli angripna.
          hej!

          kom hem nyss, och det såg MYCKET bättre ut nu!!

          va kul!!

          nästan inga alger kvar, samt att mina växter ser ut att ha hämtat sig lite
          vattenormbunken har fått några nya blad, samt Hygrophilan ser också den
          "fräschare" ut
          va skönt!

          berodde nog på att jag bytte nästan allt vatten i går, och slamsög botten, samt planterade om växterna

          KUL!

          tack för alla tips, hoppas jag inte får samma problem igen!

          Kristoffer

          Kommentar

          Arbetssätt...