Prisvärda växter i Gbg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nessie
    • April 2007
    • 25

    Prisvärda växter i Gbg?

    Så var det dags att börja inreda det andra karet och tänkte mig några vallisneria (skruv och "vanlig") och ev någon anubias/javaormbunke. Var är det rekommenderat att köpa akvarieväxter i Göteborgsområdet? Har inte bott i stan så länge så jag har knappt någon koll alls..
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    1) Annonser
    2) Zookompaniet
    3) Hornbach

    Min erfarenhet iaf.

    Kommentar

    • Jacob
      • August 2005
      • 78

      #3
      Håller Zookompaniet högst när jag skall handla växter. Dom brukar även ha inne lite andra växter än de vanliga, vilket gör dom lite extra intressanta. Även Herkules brukar ha bra växter. Priset brukar inte skilja så mycket på ställena, utan det blir mer kvaliten som avgör.

      Kommentar

      • alcar
        • April 2005
        • 1398

        #4
        1 honbach
        2 zookompaniet
        mvh alexander
        min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

        Kommentar

        • Blossom7
          • March 2007
          • 1182

          #5
          Femmans Zoo har en väldigt fräsch växt avdelning, blir i bland faktiskt riktigt förvånad när man ser alla algfyllda kar med växter. Vet inte om kvalieten är bättre i femman men definitivt fräschast jag har sett på länge.

          /B
          "Var inte så positiv ljuset i tunneln kan vara ett tåg"

          Kommentar

          • Nessie
            • April 2007
            • 25

            #6
            Jo Femmans har jag varit mycket på, väldigt fräscht men tyvärr inte så stort utbud. köpten Anubias på Herkules men vallisnerian var slut och det fanns inte på Femmans heller, tydligen har de i stort sätt aldrig vallisneria. Det som fanns var "ciklidgräs" men vågade inte riktigt chansa på dess tålighet och vi hittade ingen info i akvarielexikonet.

            Kommentar

            • PeterPan
              • November 2006
              • 89

              #7
              Jag förstår faktiskt inte varför Zookompaniet hyllas så. Min erfarenhet av stället är att där sällan finns personal som kan hjälpa till i alvarieavdelningen, massa döda fiskar och halvdant växtutbud.

              Kommentar

              • Cyphera
                • January 2007
                • 245

                #8
                Jag tycker inte heller de har särskilt mycket fisk eller växter på Zookompaniet. Däremot en hel del utrustning. Och jag har köpt väldigt fina palettciklider där.

                Tycker Hornbach har mycket växter (oftast bäst att åka dit typ torsdag, fredag) och de är klart billigast. Annars har Herkules störst utbud.

                Kommentar

                • Vic
                  • November 2006
                  • 1533

                  #9
                  Hur hittar man till Hornbach?
                  Mvh Viktor


                  Apistogramma för hela slanten!

                  Kommentar

                  • Nessie
                    • April 2007
                    • 25

                    #10
                    Ursprungligen postat av Vic
                    Hur hittar man till Hornbach?
                    Det står på deras hemsida: www.hornbach.se. Det ligger på Hisingen. Jag tog buss 52 till Minelundsvägen men det finns några fler bussar som går i närheten, står också på hemsidan och där finns även karta.
                    Hittade dock inga bra växter och tyckte utbudet var relativt klent med ganska hängiga plantor. Men så kanske jag var där på "en dålig dag". Fick en termometer och frysfoder iaf. =)

                    Kommentar

                    • Maria - Sjöjungfru

                      • January 2004
                      • 4236

                      #11
                      Ursprungligen postat av PeterPan
                      Jag förstår faktiskt inte varför Zookompaniet hyllas så. Min erfarenhet av stället är att där sällan finns personal som kan hjälpa till i alvarieavdelningen, massa döda fiskar och halvdant växtutbud.
                      Har du varit där nyligen?
                      Maria - Sjöjungfru

                      Kommentar

                      • Cyphera
                        • January 2007
                        • 245

                        #12
                        Ja, ibland kan det vara utplockat på Hornbach. Det bästa är att ringa och höra när de får nästa leverans.

                        Kommentar

                        • ize
                          • May 2004
                          • 612

                          #13
                          Enligt uppgift får Hornbach in växtleveranser på onsdagar som plockas upp på torsdagsmorgonen. Torsdagar är mao ett hett tips
                          Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

                          Amor vincit omnia

                          Kommentar

                          Arbetssätt...