Ceramic CO2 Diffuser

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ivanelvis
    • February 2004
    • 408

    Ceramic CO2 Diffuser

    Jag köpte denna Ceramic CO2 Diffuser på ebay.


    någon som har erfarenhet av den eller något liknande, instruktionerna var på Kinesiska.
    jag körde fullt öppen nålventil och regulatorn stod på två bar, men det kom inga bubblor, sen vågade jag inte kräma på med mer tryck....
    hur högt tryck kan/ska man köra med????
    hemsida
    http://hem.bredband.net/b734176/
  • NiXoN
    • December 2003
    • 2068

    #2
    Flödespilarna ser lite konstiga ut, som om man skulle tömma ur nåt istället för att ha i co2.
    Får du vatten i själva behållaren så man vet att någonting går igenom keramikdelen?
    2 bar är rätt mycket specielt om du inte har några specs på prylen om vad den skall tåla, känns som om de vore lite väl högt för att vara arbetstryck.

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #3
      Denna sitter alltså på slangen till ytterfiltret?
      Ser ju ut som om gasen ska gå från utsidan keramiken till insidan där vatten földet är.
      Har du kollat pH och på den vägen sett om du får i någon CO2?
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • ivanelvis
        • February 2004
        • 408

        #4
        Ursprungligen postat av heeke
        Denna sitter alltså på slangen till ytterfiltret?
        Ser ju ut som om gasen ska gå från utsidan keramiken till insidan där vatten földet är.
        Helt rätt...

        jag har inte kopplat in den riktigt än... jag satte bara på co2 slangen o la ner den i burken för att se om det kom några bubblor, men nä inga bubblor.
        När jag sen drog av slangen small det till som en champagnekork, så det var bra tryck i den..
        hemsida
        http://hem.bredband.net/b734176/

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Kan det vara så att vattenflödet hjälper till att "dra ur" CO2'n ur diffusorn?
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...