Växtnäring

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Queen_xiter
    • January 2007
    • 264

    Växtnäring

    Har en fråga som jag inte vet om den hamnat rätt här men.
    Köpte en ask "växtnäring" vet inte vad det är riktigt kanske flora stick lr nått.. Var 70% rea i en butik som skulle stängas så jag köpte allt ja hitta typ Stod på franska på kartongen o ja fatta nada, det är 20 st hårda pinnar i en liten plastförpackning. Varje pinne är ca 5 cm, har redan använt några i ett annat kar lite på prov, inte märkt nått varken bättre lr sämre direkt..

    Så att komma till saken, har som ni kanske redan läst nånstans ett 100l yngelkar med skäggancistrus o platy, molly o guppy yngel som jag tänkte göda lite svärdplantor i för dom börjar se lite "genomskinliga" lr tunna ut har precis haft lite nitrit problem i detta kar o vet inte om de är bra lr inte o stoppa i dessa "pinnar" lr göda med pmdd?
    Kolla in min hemsida
    www.dammaquaristen.se
  • Mia A
    • February 2007
    • 357

    #2
    Jag måste få fråga...

    Var det en akvariebutik?
    Alltså var växtnäringen avsedd för akvariebruk?

    Edit: (det är den ju säkert, men måste få fråga ändå eftersom växtnäring avsedd för krukväxter brukar innehålla ämnen som är giftiga i ett akvarium)
    Senast redigerad av Mia A; 13 April 2007, 23:20.
    Mvh / Mia

    Kommentar

    • mayday
      • November 2005
      • 2085

      #3
      vanliga blompinnar går o köra i akvarium men du kan få problem med alger istället.
      Fins inget direkt farligt i dom igentligen i små doser.
      ______________________________________________

      "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

      Kommentar

      • Mia A
        • February 2007
        • 357

        #4
        Ursprungligen postat av mayday
        vanliga blompinnar går o köra i akvarium men du kan få problem med alger istället.
        Fins inget direkt farligt i dom igentligen i små doser.

        Ojdå, det visste jag inte.
        Jag trodde all växtnäring för krukväxter innehöll ämnen som är giftiga för akvarium.
        Mvh / Mia

        Kommentar

        • Queen_xiter
          • January 2007
          • 264

          #5
          Ja de var en akvariebutik, dom är för akvarium den kunde jag uttyda av franskan på kartongen, tyvärr har jag slängt den nu..
          Kolla in min hemsida
          www.dammaquaristen.se

          Kommentar

          Arbetssätt...