Alger precis under lysröret, kvällsbelysning.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vollez
    • March 2007
    • 115

    Alger precis under lysröret, kvällsbelysning.

    Ett akvarium med botior, mal, albino grodor och platys. Plus 5 växter varav en växt angripen av alger mest alger på bladen som är närmast lysröret. Det konstiga är att en växt får vita blad längst upp...alltså dom nyaste bladen och det är väl brist på näring då?

    Har uppdaterat nu och snart har en månad gått och det finns väl mer eller mindre sånna alger på alla växter nu. Hjälp?
    Senast redigerad av Vollez; 12 April 2007, 21:04. Anledning: Bytt akvarium och ej fått det svar jag behöver.
  • Manne_74
    • July 2003
    • 533

    #2
    den växt med alger.. är det en långsamt växade art eller vet du vad den heter ? kör själv med power glo från Horn.. men man vet förlite för att reka dig om vad du ska ha för rör.. en bild hade varit bra..
    MVH Magnus

    600L Rena Saltakvarie med slimline,120L Juwel Lido Med Juwel's Rock ,
    Red Sea Max Salt med slimline

    Kommentar

    • Vollez
      • March 2007
      • 115

      #3
      Sådär nu har jag fått upp en bild. Glömde dock att vrida på den men men...

      Kommentar

      • Vollez
        • March 2007
        • 115

        #4
        Ingen som vet vilka alger detta är och om dom kommer från mitt osram lysrör som skall bytas nu i dagarna.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #5
          det är nån form av tofs/skäggalger! Brukar vara vanligt förekommande i ganska nystartade akvarium. Jag har fått bort dessa alger genom tätare vattenbyten med goda resultat!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Vollez
            • March 2007
            • 115

            #6
            Har fortfarande algerna kvar, har bytt lampa, akvarie, allt vatten, och sand. Ej fiskar och växter....dom växer som gräs och är så äckligt fula.

            vad e det för skit och hur får jag bort det?

            Kommentar

            Arbetssätt...