Ljuset på 4,5 dygn i sträck....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Jag har 30 års erfarenhet som akvarist. Jag ger gärna råd. Jag ger så goda råd jag kan, och försöker aldrig lura någont.
    Men jag vill INTE att folk blint tror på vad jag säger bara för att det är jag som säger det, för jag har inte alltid rätt.

    Mer än så är det inte.

    Vad gäller just detta med fisk och lyse, så har jag alltså hållit nattlevande fiskar i 24 timmars belysning utan problem. Jag har alltid belysningen på 24 timmar om dygnet i akvarier där jag har yngelvårdande fisk, t.ex. cikliderl (i alla fall om jag är rädd om ynglen). Fisken mår såvitt jag kan avgöra bra ändå, och med många fiskar är det rätt lätt att se när de står och sover - och det gör de, även med lyset på.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Fiddan
      • June 2006
      • 885

      #17
      Azur, Tack, nu när jag tänker på det så har även polarens farsa alltid tänt ljuset i sina yngelkar eller jag antar det då jag vart där inne när klockan vart en bra bit över 12, men inte reflekterat vid det.

      Självklart är det så, det jag menade var att man kanske litar mer på folk här och då menar jag inte att folk skulle ljuga med meningen, utan många verkar vara professionella och man får oftast bättre svar här än i zoo butiken.

      Bara för att klämma ur det allra sista så har jag en fråga till, när fiskarna står och sover står de lodrätt då? (förlåt, den behöver du absolut inte svara på)
      skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

      Kommentar

      Arbetssätt...