Köttätande?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    Köttätande?!

    Utricularia graminifolia

    Snubblade över en beskrivning av denna och blev helt fascinerad. Finns den att köpa i Sverige? Någon som har den? Erfarenheter?
    Always look at the bright side of life
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Den tillhör ju Tropicas sortiment så teoretiskt borde i princip varenda akvarieaffär kunna ta hem den (och många andra växtarter) om de bara ville...
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • bena
      • April 2006
      • 1245

      #3
      Ursprungligen postat av Mamma Mia
      Utricularia graminifolia

      Snubblade över en beskrivning av denna och blev helt fascinerad. Finns den att köpa i Sverige? Någon som har den? Erfarenheter?
      jag testade den innan jag gick upp i ljus och innan jag tillsatte PMDD och co2.
      den dog på en vecka

      jag beställde in via min lokala handlare.
      72:- för en planta lika stor som en 5krona...

      Kommentar

      • peterhaack
        • November 2004
        • 1752

        #4
        Mina blev mat åt pittbulls pleco *jumyjumy*
        Siten där alla plantor växer PlantSwap!

        Kommentar

        • Krax
          • December 2005
          • 1329

          #5
          Det finns många svenska arter av bläddror (Utricularia). Jag ska testa någon i akvariet i sommar när jag hittar nån. De vill nog ha kallt vatten tyvärr, men man vet aldrig.

          Kommentar

          • Matsvin
            • April 2006
            • 254

            #6
            Utricularia gibba skall väl finnas på Södermalms Akvarieaffär... Fick min därifrån, men tyvärr är den nog utdöd nu i mina akvarier, synd för den var söt
            Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin

            Kommentar

            • evus
              • September 2006
              • 729

              #7
              Jag har en klump av gibban stor som två knytnävar :



              Tyvärr så blommar den inte än men den som väntar på något gott..........

              Skicka ett pm om du vill ha en "provklump" . Vi bor ju nästan grannar //Eva
              This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

              Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

              Kommentar

              • Dollermark
                • February 2007
                • 3

                #8
                Var själv inbiten Kötätandeväxt nörd ett tag och kan dela med mig med ett forum: http://www.cpukforum.com/forum/portal.php som endast har med detta att göra.
                Här finns en mycket stor köp och sälj marknad även inom sverige.
                Antagligen dog era växter för att vattnet var för basiskt.

                Kommentar

                • Robin_Hedstrom
                  • January 2005
                  • 1818

                  #9
                  Ursprungligen postat av petnym
                  Den tillhör ju Tropicas sortiment så teoretiskt borde i princip varenda akvarieaffär kunna ta hem den (och många andra växtarter) om de bara ville...
                  Ja, teoretiskt ja. Tyvärr är det inte så. Den ser fin ut på deras hemsida, men att få hem till butikerna den verkar vara svårare.
                  /Robin Hedström
                  http://www.robinhedstrom.se/

                  Kommentar

                  Arbetssätt...