ADA International Aquatic Plants Layout Contest 2007

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    ADA International Aquatic Plants Layout Contest 2007

    ADA International aquatic plants layout contest 2007 slår upp portarna för årets tävling. Jag fick min inbjudan med posten igår! En prissumma på ca 55 000:- väntar på vinnaren. Alla växtakvarister kan delta genom att skicka in en bild på sitt akvarium. Endast opublicerat material får användas, och kom akvariet bland de 27 bästa förra året så får deltagaren inte använda samma material (typ rot, eller sten) igen. För deltagande och regler se länk från min blogg. Att bara bestämma sig för att deltaga brukar vara ett lyft för växtakvariet och ens hobby. Tänker du delta?
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt
  • Makasu
    • June 2004
    • 400

    #2
    Yes, blir permiär för mig, har inte orkat tidigare men nu är det bara att fylla i deras online-formulär. Väldigt smidigt.

    アクアデザインアマノは水槽や照明・CO2添加器具などの製品をデザイン・開発し、水草が茂り、熱帯魚が泳ぐネイチャーアクアリウムを提唱しています。
    /Makasu

    http://green.colorize.net/

    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      #3
      Mitt akvarium har ju en del algrester kvar så jag vet inte om jag hinner (läs orkar) få det tillräckligt bra till maj månads utgång. Vill man ha det i toppform så får man väl plocka bort alla algrester med pincett och putsa rutorna med tops...

      EDIT: ...och för all del inte glömma att fluffa växterna på daglig basis.
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      • landstrykeren
        • July 2006
        • 440

        #4
        Hade jag blivit klar med mitt nano hade jag kanske ställt upp. Inte för att jag hade vunnit då, men det kan ju vara lite kul.

        Kommentar

        • Leonard
          • January 2006
          • 2352

          #5
          jag ska nog ställa upp tror jag... med mitt 160l och nanokaret.

          Jag har ju publicerat mitt 160l (tänkte ta en lite äldre bild, typ 1 månad gammal nu) på bloggen, får jag ändå lägga upp den i tävlingen? Jag har ju fler bilder, som liknar de jag lagt upp fast som inte är EXAKT samma?

          Är det bara att fylla i detta? : http://www.adana.co.jp/formmail/form...html/form.html för att medverka i tävlingen?
          18år. . . . . .<¨,)))--{
          Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
          Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

          Kommentar

          • petnym
            • May 2002
            • 5028

            #6
            Ursprungligen postat av Leonard
            jag ska nog ställa upp tror jag... med mitt 160l och nanokaret.
            Enligt reglerna får man bara delta med en layout. (Jag antar att det betyder ett bidrag per person)
            Ursprungligen postat av Leonard
            Är det bara att fylla i detta? : http://www.adana.co.jp/formmail/form...html/form.html för att medverka i tävlingen?
            Ja, typ, men läs reglerna först så du vet vad som gäller. Länk från mitt blogginlägg om tävlingen.
            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

            Kommentar

            • Leonard
              • January 2006
              • 2352

              #7
              aha, okej =) får se hur jag gör då och i vilket skick mitt växtkar är i då.
              Gäller att få till fiskarna någorlunda snyggt då också jag är skitkass på det
              Senast redigerad av Leonard; 01 March 2007, 22:17.
              18år. . . . . .<¨,)))--{
              Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
              Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

              Kommentar

              • brams
                • June 2003
                • 891

                #8
                hmmm, jo det skulle ju vara kul att delta... jag tänkte att jag skulle vara med förra året men hade inget vettigt då!.. Vetefan om jag har det nu men... bara att jobba hårt nudå till maj. Är det nån som har ett datum påå deadlinen?
                Sen var det juh detdär med fotandet... blir faen inte riktigt klok på de.
                Makasu - skulle du komma hit för nån muta och ge mig lite lektioner?
                C.Brams

                Check out:
                brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

                Kommentar

                • petnym
                  • May 2002
                  • 5028

                  #9
                  Ursprungligen postat av Leonard
                  aha, okej =) får se hur jag gör då och i vilket skick mitt växtkar är i då.
                  Gäller att få till fiskarna någorlunda snyggt då också jag är skitkass på det
                  Tror inte den japanska juryn bryr sig ett skit om hur fiskarna står på bilden, tror det påverkar mer i den amerikanska tävlingen...
                  Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                  Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                  Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                  Kommentar

                  • petnym
                    • May 2002
                    • 5028

                    #10
                    Ursprungligen postat av brams
                    Makasu - skulle du komma hit för nån muta och ge mig lite lektioner?
                    Du får väl muta honom att fotografera akvariet också, det är ju trots allt ingen fototävling.
                    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                    Kommentar

                    • brams
                      • June 2003
                      • 891

                      #11
                      Ursprungligen postat av petnym
                      Du får väl muta honom att fotografera akvariet också, det är ju trots allt ingen fototävling.
                      Hmmm, det kanske vore nått...
                      M- sugen?
                      C.Brams

                      Check out:
                      brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

                      Kommentar

                      • brams
                        • June 2003
                        • 891

                        #12
                        hur många är fortfarande villiga att ställa upp?
                        C.Brams

                        Check out:
                        brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

                        Kommentar

                        • Olivin
                          • July 2006
                          • 573

                          #13
                          Skulle vara kul att skicka in en bild och se vilka kommentarer man får, men jag blir inte klok på regeln som säger att "only unpublished work ... is accepted". Betyder det att bilden jag har här på Zoopet i signaturen gör att man är diskvalificerad, eller blir det så att om jag tar en ny bild så är det OK?
                          Medlem i VAAF www.vaaf.se

                          Kommentar

                          • No Ak
                            • December 2006
                            • 108

                            #14
                            Är det någon kostnad att delta?
                            Senast redigerad av No Ak; 19 May 2007, 08:14.

                            Kommentar

                            • Leonard
                              • January 2006
                              • 2352

                              #15
                              Jag ska skicka in mitt 24l om en vecka, så att växterna hinner bli lite fluffiga efter rensningen idag.

                              Det kostar inget att delta.
                              Katalog med allas bidrag kostar ca 130kr utan frakt, så ca 250kr borde det väl inte kosta mer än. Man måste INTE köpa katalog, men jag tänkte nog göra det.

                              Man får inte heller greja för mycket med bilden på karet i typ PhotoShop! Det är ju ok att kapa bilden lite så att man inte får med halva rummet på bilden, men greja inte överdrivet mycket!
                              Det finns nog ingen av alla deltagande kar som är helt opublicerade. Det är väl bara bra att just den bild du skickar in inte är publicerad, så att det inte finns en EXAKT likadan nån annanstans Annars får dom väl diskvalifisera mig.

                              Efter att man skickat in bidrag, så ska man tydligen få ett mail som bekräftelse. Det har man inte fått förra åren tydligen och det är ju bra nu då! =) Känns lite bättre att man blir "godkänd" direkt

                              Fler som ska joina?
                              18år. . . . . .<¨,)))--{
                              Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
                              Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...