Växtakvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ivanelvis
    • February 2004
    • 408

    #16
    Ursprungligen postat av bena
    hehe. min tank ser inte ut så länge vet du. har fixat och trixat en del. hade ingen aning om att svärdsplantor kunde bli så stora. har tyvärr ingen dagsfärsk bild.
    jämnför växt-bilden med denna..
    http://s56.photobucket.com/albums/g1...t=blogg_28.jpg
    härliga mått på karet, lågt och brett.. vad är det för mått på det??
    hemsida
    http://hem.bredband.net/b734176/

    Kommentar

    • bena
      • April 2006
      • 1245

      #17
      Ursprungligen postat av ivanelvis
      härliga mått på karet, lågt och brett.. vad är det för mått på det??
      160X50X50
      400L

      min drömtank just nu ligger på 200 långt, 70 brett och 30 högt.

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #18
        Jag tycker...

        ... att det är jättefint med mycket växter... det ser så levande ut och sedan är mitt mål att man ska kunna sätta sig framför karet och se nya saker hela tiden eller en stund iaf... Jag tycker att vi hade så tråkiga kar förr i Sverige, en sten, en växt, plan och tunn sand och sedan en massa firrar som bara dog av obalansen...

        Vem talar om när en växt blir ogräs??? Jag tycker att det ligger i betraktarens öga precis som all "konst"

        Bena... Superfint kar tycker jag...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • ivanelvis
          • February 2004
          • 408

          #19
          Ursprungligen postat av Katharina
          Vem talar om när en växt blir ogräs??? Jag tycker att det ligger i betraktarens öga precis som all "konst"

          Bena... Superfint kar tycker jag...
          Det låter som jag förolämpat Bena, jag frågade bara var gränsen mellan ogräs o växtkar gick. Jag menade inte att Bena har ett Ogräskar även om man kan tolka det så... =)

          Självklart ligger det i betraktarens ögon.... och jag håller med! en växt blir bara ogäs om man själv tycker det..
          hemsida
          http://hem.bredband.net/b734176/

          Kommentar

          • bena
            • April 2006
            • 1245

            #20
            Ursprungligen postat av ivanelvis
            Det låter som jag förolämpat Bena, jag frågade bara var gränsen mellan ogräs o växtkar gick. Jag menade inte att Bena har ett Ogräskar även om man kan tolka det så... =)

            Självklart ligger det i betraktarens ögon.... och jag håller med! en växt blir bara ogäs om man själv tycker det..
            det var ju ogräs på den bilden ju!
            det var nästan noll planerat i tanken när bilden togs.

            ser min moderplanta pistia stratiotes som en fin växt, men allt som kommer från den är ogräs.
            och lemna minor... oj oj oj vad jag har svurit över det! fick med lite när jag köpte plantor senast, och nu måste jag rensa ordentligt varje vecka.

            Kommentar

            Arbetssätt...