Vad är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    Vad är detta?

    Det som pilarna visar på bilden?


    /w1
    www.frfoto.tk
  • NiXoN
    • December 2003
    • 2068

    #2
    Det är ett material som liknar bergull som du isolerar väggar med tror det är nån form av glasfiber.
    Man har det i odlingar för att hålla växterna på plats det är rätt optimalt för odlarna, väger lite vid transport, billigt och lättarbetat.

    Kommentar

    • mayday
      • November 2005
      • 2085

      #3
      Stenull som växterna odas i.
      Totalt neutralt matrial som bara är till för att rötterna ska få något o växa i

      Växterna drivs upp i basänger o krukerna används för o separera planterna .

      Jag personligen avläsnar det från plantorna medans andra har det kvar ... har inte märkt någon skilnad förutom utseende
      ______________________________________________

      "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Stenull, Växterna är planterade i detta på "plantskolan" men det ska bort (liksom krukan) när växtenplanteras i karet.
        Stennulen suger upp näring så att växten har fri tillgång under "uppdrivningstiden".
        Man kan då undra om man inte ska låta ullen vara kvar så att växten får näring även i karet.
        Det är så att de flästa växterna drivs upp emmerst, dvs med bara rötterna i vatten. Skulle man låta ullen vara kvar finns det risk att man får sig en liten algodling i karet.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • fredd
          • February 2007
          • 3360

          #5
          okaj. När jag å en polare inredde mitt nya kar igår satt vi å funderade på vad det kunde vara bra till. Så, 2 växter har kvar stenullen och resten har det inte, får väl se sen om ett tag om det är någon skillnad.
          Tack för svaren.
          www.frfoto.tk

          Kommentar

          Arbetssätt...