Beställa växter på nätet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mazzi
    • October 2006
    • 364

    Beställa växter på nätet?

    Finns det någon bra sida på nätet där det går att beställa akvarieväxter? Tycker ofta det är dåligt utbud i affärerna!
  • Oneway
    • January 2007
    • 285

    #2
    Projekt Asien

    Kommentar

    • Mazzi
      • October 2006
      • 364

      #3
      Suveränt! Tack

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Firren har bra utbud, mycket är beställningsvara men det kan va värt att vänta ett par veckor.Beställde lite mossa och annat roligt igår som jag väntar på.
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • sparven
          • September 2006
          • 148

          #5
          Samma här, Firren.com är en väldigt bra internetbutik, har nyligen försökt få tag på en rot med viss form/längd. Mailade lite olika internetbutiker då inga av dem lokala hade vad jag ville ha.

          firren.com var snabb på att svara och dem kunde erbjuda en liknande rot, vilket dem andra inte kunde.

          Just ja, jag köpte några växter också

          Kommentar

          • Bilbo
            • February 2002
            • 2119

            #6
            PWSS har oxå växter under de varma månaderna.
            // Magnus
            Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

            Kommentar

            • CeCe
              • November 2006
              • 51

              #7
              zooplanet.se har också växter under de varma månaderna. Jag har bara beställt från firren och är mycket nöjd med deras service.

              Kommentar

              • Raur
                • November 2006
                • 186

                #8
                Har också handlat av Firren och är mer än nöjd! Trots det är kallt ute nu har alltid mina växter sett fina och friska ut och ser ännu finare ut på plats i akvariet Väldigt trevlig och snabb mailkontakt också.

                Kommentar

                • Mazzi
                  • October 2006
                  • 364

                  #9
                  Hur löser dom transporten under vintern?

                  Kommentar

                  • Cyphera
                    • January 2007
                    • 245

                    #10
                    Jag beställde i januari i år från firren. Växterna kom i en kartong, invirade i blött tidningspapper och plastpåsar som i sin tur var omgivna av torrt tidningspapper. Mycker ordentligt inpackat. Allt kom fram i utmärkt skick.

                    Jag mejlade Firren och bad att de skulle skicka kollinumret så fort de hade skickat paketet, så jag skulle kunna hämta ut det så fort som möjligt så paketet inte behövde ligga det extradygn på utlämningsstället som det tar för avin att dimpa ner i brevlådan. Allt funkade utan anmärkning.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...