Alger och algätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rebecka_o
    • December 2006
    • 348

    #16
    Ursprungligen postat av albjohn
    Men det skulle onekligen vara intresssant att veta vad sörjan/vattnet i frysmaten innehåller.
    Ja visst skulle det... det ser ju inte allt för fräscht ut!
    Senast redigerad av rebecka_o; 11 February 2007, 12:08.

    Kommentar

    • rebecka_o
      • December 2006
      • 348

      #17
      Funderar på en sak. Matade dem för en stund sedan. Alla flingor var uppätna på ca 2 min men det märkliga är att nuförtiden så blir vattnet alldeles grumligt en lång stund efter. Det har nu gått minst tio minuter och vattnet är fortfarande inte klart, på lång väg. Beror det på att pumpen funkar dåligt? Kanske filtret behöver rengöras. Men rörelsen i vattnet ser okej ut. Däremot blev det aldrig grumligt vid matningen tidigare. Vi har bara sett det de senaste veckorna.

      Kommentar

      • albjohn
        • March 2006
        • 1179

        #18
        Skumt, men men vad du kan prova är att hoppa över maten en dag eller två och därefter mata lite sparsammare så kanske det blir bättre.

        Jag brukar köra den metoden när jag ser att vattnet blir lite disigt och det brukar fungera.

        Om pumpen pumpar som den ska och du har bra ytrörelse tycker jag inte du ska behöva rengöra den.
        Mvh Leif

        Kommentar

        • rebecka_o
          • December 2006
          • 348

          #19
          Ursprungligen postat av albjohn
          Skumt, men men vad du kan prova är att hoppa över maten en dag eller två och därefter mata lite sparsammare så kanske det blir bättre.

          Jag brukar köra den metoden när jag ser att vattnet blir lite disigt och det brukar fungera.

          Om pumpen pumpar som den ska och du har bra ytrörelse tycker jag inte du ska behöva rengöra den.
          Okej, matningsfri dag får det bli! Det är faktiskt fortfarande disigt i vattnet och nu är det ju flera timmar sedan jag matade...

          Kommentar

          Arbetssätt...