Mer alger utan växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Audion
    • December 2006
    • 205

    Mer alger utan växter?

    Är det lättare att få alger "Gröna" om man inte har nå växter i karet?
    Fick första röda bruna som övergick till gröna så jag tog ur alla växter och har rengjort dem sen har de fått bo i en karantän balja för att slippa algerna eftersom de fortsätter återkomma... Men nu e strax ny karet färdigt så då tänkte jag: SKit samma och pulade ner växterna igen så får man se vad som händer.Karet e på 200 Liter och Drivs av ett Litet luft pumpande innerfilter och ett EHEIM ECCO 2234 ytterfilter. 7 Praktbotior och en del olika Guramisar och silverhajar. Kan det vara att nån skit i någon utav filtren förökar algerna eller? För nu e det omöjligt att det e övermattning och jag ger dem 2x36W i 12 timmar om dagen?
    Har försökt med att kolla gamla trådar men det låter som att man bara ska vänta ut algerna eller ha ancitrusar? Har dock inga tuffa sådan på vår zoo kiosk så det får vänta tills jag hittat ett sjyss exemplar
    MVH Daniel
  • Kenny*92
    • September 2006
    • 1919

    #2
    Ja de ä de för all näring som bildas går ju direkt till alger.
    "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

    Travian is The Shit

    Ha D Gött


    ///Mvh Kenny

    Kommentar

    • UffeS
      • January 2007
      • 59

      #3
      Algerna, liksom växterna gillar bl.a nitrat, dessutom frodas algerna mer då pH stiger över 7,0
      Mina sydamerikanska vänner: 4 x Mikrogeophagus altispinosa, 3 x Geophagus steindachneri, 2 x Thorichthys meeki, 2 x Otocinclus affinis, 1 x Ancistrus sp.

      Kommentar

      Arbetssätt...