Lemna minor (andmat) en guldgruva!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evus
    • September 2006
    • 729

    Lemna minor (andmat) en guldgruva!!

    Satt just och tittade på traderas annonser och upptäckte att en säljare sålde 20 st "plantor" andmat.

    Utropspriset var 5:- och nu är det uppe på 21:-

    ÄNTLIGEN................ Vilken förmögenhet jag sitter på!!!

    Å andra sidan så har jag kastat bort en ny bil vid senaste utrensningen
    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart
  • bena
    • April 2006
    • 1245

    #2
    sålde av lite annat ogräs tidigare.
    kommer nog börja sälja av lite mer när det blir varmare. känns som lurendrejeri att skicka växter med posten när det är kallt väder.

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Jag skulle kunna börja sälja Pistia och Salvinia per kilo. Rensade nyss ut en tiolitershink ur mitt 90-liter akvarium, och följer de schemat är det dags igen om två veckor. Jag säljer dock inte, eftersom jag har både andmat och snäckor i akvarierna, vilket folk som regel inte vill ha.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Det finns en annan andmat som jag glömt vad den heter, som jag har. Den är bra mycket trevligare än den vanliga lilla. Den här är riktigt stor och kraftig med högblanka bladplattor och grenade små rötter som en kjol undertill. Kanske är det den som menas? Det skulle vara mer rimligt än att det är den där lilla svårutrotade "pesten"
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • evus
          • September 2006
          • 729

          #5
          Det kan man tro....... men icke, det fanns en bild på auktionsobjektet också.

          Jag vet att det finns fiskar som med glädje knaprar i sig andmat och visst kan det se trevligt ut i begränsade mängder men ändå........

          Roligt att det som jag ser som ett onödigt ont, för andra kan vara både begärligt att äga och går dessutom att tjäna lite pengar på.
          Senast redigerad av evus; 05 February 2007, 11:55.
          This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

          Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #6
            Svårutrotad?!?m Skaffa en vattensköldpadda
            Jag blev av med 0.5m^2 andmat på bara lite drygt en vecka.
            Den enda nackdelen är väl att det flesta andra växter och en del fiskar kommer att försvinna också
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            • evus
              • September 2006
              • 729

              #7
              Om nu andmat är så värdefull så har jag inte råd med sköldpadda
              This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

              Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

              Kommentar

              • rödtoppen
                • June 2006
                • 3148

                #8
                Ursprungligen postat av evus
                Satt just och tittade på traderas annonser och upptäckte att en säljare sålde 20 st "plantor" andmat.

                Utropspriset var 5:- och nu är det uppe på 21:-

                ÄNTLIGEN................ Vilken förmögenhet jag sitter på!!!

                Å andra sidan så har jag kastat bort en ny bil vid senaste utrensningen
                Fick med andmat(ofrivilligt) när jag bytte till mig guppys, de förökar sig sjukt snabbt
                Jag fattar inte att folk vill betala för möget.
                Jag kommer att behöva få göra en storrensning i mitt kar bara för att bli av med det
                / dtoppen /

                Kommentar

                • evus
                  • September 2006
                  • 729

                  #9
                  Kan detta vara en del av människornas eviga dilemma....... Har man massor uppskattar man det inte men är man utan så vill man ha.
                  This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                  Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                  Kommentar

                  • Glenn
                    • April 2002
                    • 3904

                    #10
                    Jag fattar inte hur folk kan tycka att det är svårt att bli av med andmaten? Det är ju bara att ta en håv och försiktigt håva upp all andmat
                    Mvh /Glenn

                    Min Zoon

                    Kommentar

                    • Nitra98
                      • June 2005
                      • 1987

                      #11
                      Ursprungligen postat av Glenn
                      Jag fattar inte hur folk kan tycka att det är svårt att bli av med andmaten? Det är ju bara att ta en håv och försiktigt håva upp all andmat
                      Inte om man har andra flytväxter också.
                      Min zoon

                      Kommentar

                      • evus
                        • September 2006
                        • 729

                        #12
                        Jag har massvis med Riccia och en slags köttätande växt (för infusorier) som heter Utricularia gibba:



                        För att inte tala om mina stora växter som når upp tll vattenytan........

                        Det är hopplöst att bli av med andmaten därför ser jag det som en liten ljusning att det är en potential förmögenhet som skvalpar omkring där.
                        This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                        Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                        Kommentar

                        • Lenmar
                          • February 2004
                          • 6154

                          #13
                          Ursprungligen postat av Glenn
                          Jag fattar inte hur folk kan tycka att det är svårt att bli av med andmaten? Det är ju bara att ta en håv och försiktigt håva upp all andmat
                          Det där var allt en kaxig kommentar !! Om du passerar Göteborg så kan jag göra ett försök när du kommer på besök? Eller.... vad fasen DU kan få ta bort andmaten !
                          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                          Kommentar

                          • Glenn
                            • April 2002
                            • 3904

                            #14
                            Jo om man har riccia tex så kan jag förstå att det blir svårt men om man har lite större växter som pistior eller liknande så är det ju inte så svårt
                            Mvh /Glenn

                            Min Zoon

                            Kommentar

                            • Glenn
                              • April 2002
                              • 3904

                              #15
                              Ursprungligen postat av Lenmar
                              Det där var allt en kaxig kommentar !! Om du passerar Göteborg så kan jag göra ett försök när du kommer på besök? Eller.... vad fasen DU kan få ta bort andmaten !
                              Ja men klart man måste vara lite kaxig sådär Kanske ska starta eget som andmatsutrotare
                              Mvh /Glenn

                              Min Zoon

                              Kommentar

                              Arbetssätt...