Cyano som växer omänskligt fort...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PetitJolie
    • September 2006
    • 362

    Cyano som växer omänskligt fort...

    Hellu, har nu lyckats få cyanoalger i karet. Sitter där en gång i veckan och lyfter bort stora områden med denna äckliga gröna hinna från grus och framruta (efter ca två dagar ser jag lik förbannat inte in till fiskarna, utan bara grönt, grönt, grönt...)Har tittat runt här i forumet för att om möjligt slippa ännu en disskution om denna förbannelse som drabbar vissa. Men jag måste ändå fråga. För att få bort dem, ska jag öka PMDDdosen, och isf hur mycket??
    Tacksam för svar.
    /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!
  • Martin B
    • March 2006
    • 112

    #2
    Ursprungligen postat av PetitJolie
    Hellu, har nu lyckats få cyanoalger i karet. Sitter där en gång i veckan och lyfter bort stora områden med denna äckliga gröna hinna från grus och framruta (efter ca två dagar ser jag lik förbannat inte in till fiskarna, utan bara grönt, grönt, grönt...)Har tittat runt här i forumet för att om möjligt slippa ännu en disskution om denna förbannelse som drabbar vissa. Men jag måste ändå fråga. För att få bort dem, ska jag öka PMDDdosen, och isf hur mycket??
    Tacksam för svar.
    Har själv haft problem med cyano, löste detta med en kur General Tonic. Läste om detta i en tråd för något halvår sedan och det fungerade helt perfekt, efter en vecka var den helt borta. General Tonic är egentligen ett anti-svamp medel, men det fungerar kanon även mot cyano. Köpte mitt på Hornbach.

    Kommentar

    • PetitJolie
      • September 2006
      • 362

      #3
      Aha, okej. Vad kostar det? o kan det skada fiskarna?
      Men kommer inte cyano tillbaka om man slutar "behandla?"
      /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!

      Kommentar

      Arbetssätt...