Röda sen gröna alger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Audion
    • December 2006
    • 205

    Röda sen gröna alger

    Tjo. För lite över en vecka sedan fick jag röda alger som bara blommade upp under en natt och täckte hela akvariet och alla växter.
    Tips sa att det troligast berode på övermatning eller kraftigt skifte av "balansen" i akvariet somkunde uppståt om jag gjort någotovanligt vattenbyte eller något likanande vilket jag hade gjort då jag försökt ekämpa nitrit och bytt vatten myckeoftare än vanligt. så jag återgick till en gång i veckan och ransonerade ner matningen och till och med "missade" matningen vid några tillfällen så de skulle äta upp all eventuellt mat som kunde finnas kvar.
    OCH till det spännande!!! Igår var akvariet helt rent bortsätt från rödalgerna på växterna. Idag då jag kom hem från jobbet var akvariet helt jävla grönt
    Så jag skrapade glasen lyfte ur växterna och rengjorde democh satt dem i en hink med vatten för "karantän" et tag och rengjorde även filtren för att vara riktigt säker Vad kan var boven bakom allt detta??? Har läst hur mycke trådar som hellst utan att hitta nått bra svar
    MVH Daniel
Arbetssätt...