Javaormbunke på rot.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Attans
    • December 2006
    • 94

    Javaormbunke på rot.

    Är det någon som vet ungefär hur lång tid det tar för en javaormbunke att fastna på roten? Ormbunken i fråga har ganska långa rötter och sitter just nu fast med ett gummiband

    Tacksam för svar!
    Akvarist under upplärning
  • landstrykeren
    • July 2006
    • 440

    #2
    Sätt fast med fiskeline så syns de inte, då behöver du inte tänka på hur långt tid de tar för den att växa fast.

    Kommentar

    • Attans
      • December 2006
      • 94

      #3
      Jaa... det kan man ju göra, men jag har ingen fiskelina och vill nog inte köpa en endast för detta ändamål. Ingen annan som vet ungefär hur lång tid det kan tänkas ta? En månad? Ett halvår? Flera år?
      Akvarist under upplärning

      Kommentar

      • bena
        • April 2006
        • 1245

        #4
        Ursprungligen postat av Attans
        Jaa... det kan man ju göra, men jag har ingen fiskelina och vill nog inte köpa en endast för detta ändamål. Ingen annan som vet ungefär hur lång tid det kan tänkas ta? En månad? Ett halvår? Flera år?
        fisklina kostar inte många kronor

        räkna på en månad iaf.
        man kan även binda med bomullstråd, och den vittrar sönder efter ett tag, och då ska förhoppningsvis roten sitta.

        Kommentar

        • landstrykeren
          • July 2006
          • 440

          #5
          Om du nu ska köpa fiskelina, se till att du köper den billigast möjliga samt att den är tunn helst 0.20mm eller mindre.

          Kommentar

          • Attans
            • December 2006
            • 94

            #6
            Ursprungligen postat av bena
            fisklina kostar inte många kronor

            räkna på en månad iaf.
            man kan även binda med bomullstråd, och den vittrar sönder efter ett tag, och då ska förhoppningsvis roten sitta.
            Tack så mycket för ditt svar! Då vet jag ungefär när det är dags
            Akvarist under upplärning

            Kommentar

            Arbetssätt...