Miniväxtbling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • harbard
    • July 2002
    • 1085

    Miniväxtbling

    Senasta nytt från Asien för den trendkänslige är miniväxter som man kan dekorera t.ex. mobiltelefonen med.Kallas "Pet Plant" eller "Pocket Plant".Några länkar:



    Någon som sett dem i verkligheten?Vilka vattenväxter skulle fungera?
    <<<(^:>*
    Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
    Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Oj, oj, oj...

    HC skulle visserligen få plats, men jag tror inte någon akvarieväxt skulle klara av att vara instängd i så lite vatten och med så lite ljus som det antagligen skulle bli. Men prova gärna...
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Becka
      • August 2006
      • 61

      #3
      Många av de där växterna blir senare väldigt stora, som inte skulle kunna rymmas i den där lilla kapseln. Fast då får man väll plantera om den i en kruka xD
      Becka

      Kommentar

      • Attans
        • December 2006
        • 94

        #4
        Hahaha! Gud va fräckt! :o
        Akvarist under upplärning

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          Ja, dom är riktigt fräcka. Jag har försökt beställa från utlandet men de som haft i lager har inte velat exportera dom.
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            är det altså riktiga växter som lever i så små flaskor? dom där små kaktusarna såg häftiga ut.. hur länge överleven sånna här växter då?

            skulle oxå gärna vilja ha en.
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            • Liinda
              • January 2007
              • 177

              #7
              Vad häftiga dom var jag vill också ha såna , men det går väl inte att beställa från utlandet så lätt skulle jag tro
              // Djurgalningen

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Jag tittade på länkarna, och det där är tjockbladsväxter anpassade till torka, och står i en försluten behållare, dvs de torkar inte ihjäl utan dör först när de får slut på näringsämnen (tar säkert ett bra tag). Det är nog lite som med de där "ecosphere" man kan köpa, med alg och extremt svälttåliga räkor, det funkar i sisådär ett år.

                Det blir nog svårt att göra såna här behållare med vattenväxter, eftersom de inte på samma sätt som tjockbladsväxter är anpassade till att gå i vila när förhållandena inte är bra.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • evus
                  • September 2006
                  • 729

                  #9
                  Jag har just beställt en liten miniväxt från pocketplant. Jag har ett Paypal konto så det var inga problem.

                  Det är möjligt att de kommer att vilja ha x-tra för frakten. Jag återkommer ang slutpriset om det finns intresse... de uppges leva 3-6 månade om man vattnar. Skötselråd medföljer. SPÄNNANDE!!
                  This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                  Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                  Kommentar

                  Arbetssätt...