Vilka växter i karet. Tips!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Manaalv
    • October 2006
    • 44

    Vilka växter i karet. Tips!

    Skulle behöva lite hälp med vilka växter jag ska ha i mitt nya kar

    (Rätt kass bild tog den med mobilen och karet är inte speciellt rent heller-...)
    Hade tänk nån slags anubias kanske eller mossa. Är inte riktig så haj på växterna.
    Vad det blir för fisk i har ja inte riktigt bestämt, kanske spottkar i början får se.
    Har ni några bra förslag om vad ja skulle kunna ha i så är det bara att skriva, all info tas emot med glädje. (tips på annan inredning får ni också komma med)

    Godnatt...
    Att lida är att lära
  • Malinitzi
    • December 2006
    • 2088

    #2
    Spännande!

    Ursprungligen postat av Manaalv
    Skulle behöva lite hälp med vilka växter jag ska ha i mitt nya kar

    (Rätt kass bild tog den med mobilen och karet är inte speciellt rent heller-...)
    Hade tänk nån slags anubias kanske eller mossa. Är inte riktig så haj på växterna.
    Vad det blir för fisk i har ja inte riktigt bestämt, kanske spottkar i början får se.
    Har ni några bra förslag om vad ja skulle kunna ha i så är det bara att skriva, all info tas emot med glädje. (tips på annan inredning får ni också komma med)

    Godnatt...
    Kan tyvärr inte råda om växter men tänk att få börja från början och köpa precis det man vill (om man har råd) i växtväg och sen sätta i invånarna. Vore kul om du visade en bild senare med hur det blev, lycka till!

    Kommentar

    • Manaalv
      • October 2006
      • 44

      #3
      okej. Har ju ingen brådska att få igång karet så får ta lite tid och hitta några bra växter. Bilder när det är klart kommer upp.
      Att lida är att lära

      Kommentar

      • _Lena_
        • June 2006
        • 1273

        #4
        Annonser här på zoopet och fiskauktioner kan ge många fina växter billigt. En del lite ovanligare dessutom. Jag rekomenderar lite stängelväxter och sen någon echindorus som solitär.

        Kommentar

        • Piscator
          • August 2006
          • 735

          #5
          Välj växter som passar den belysning du har
          Hälsningar, Tomas!
          "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

          Kommentar

          • Manaalv
            • October 2006
            • 44

            #6
            Vet inte vad ja har för lysrör säkert någon gamal skit.
            Ska kolla upp det, i rampen sitter bara ett lysrör, finns det någon stans man kan kolla upp vad man ska ha får något.
            Att lida är att lära

            Kommentar

            Arbetssätt...