Pump till växtkar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenny*92
    • September 2006
    • 1919

    Pump till växtkar?

    Hej,har stora funderingar på att starta upp mitt 15 l å ha växter i....måste man ha en pump räcker de inte med en syresten å en luftpump?då blir de ju mkt rörel på vattnet
    "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

    Travian is The Shit

    Ha D Gött


    ///Mvh Kenny
  • janne63
    • August 2006
    • 294

    #2
    Ska du bara ha fiskar i? I så fall vet jag inte om du behöver vare sig filter eller syresten.

    Kommentar

    • Kenny*92
      • September 2006
      • 1919

      #3
      Jag tror att jag ska ha två små guppis i men de borde vell räcka med bara syre sten å luftpump då? dom smutsar inte ner särskilt mkt
      "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

      Travian is The Shit

      Ha D Gött


      ///Mvh Kenny

      Kommentar

      • Kenny*92
        • September 2006
        • 1919

        #4
        å så en del växter
        "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

        Travian is The Shit

        Ha D Gött


        ///Mvh Kenny

        Kommentar

        • janne63
          • August 2006
          • 294

          #5
          Jag såg nått akvarium, iofs. större än ditt på en utställning, med både fiskar och växter helt utan vare sig filter eller syresten.

          Om jag har förstått tanken med lowtech rätt så är filosofin att fiskarna och växterna lever i symbios, fiskarna ger växterna CO2 och växterna ger fiskarna syre. Inget hindrar ju att du har en syresten men det gör ju också att du driver ut koldioxid.

          Sen är ju frågan hur väl det fungerar i så litet kar som ditt, allt beror väl på hur mycket du matar osv. Men det lär väl bli ganska känsligt, dvs. du har inte så mycket slarvmån i ett så litet kar. Tanken med lowtech är ju också att du byter vatten väldigt sällan, åtminstone efter de första veckorna.

          Kommentar

          • Kenny*92
            • September 2006
            • 1919

            #6
            japp
            "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

            Travian is The Shit

            Ha D Gött


            ///Mvh Kenny

            Kommentar

            Arbetssätt...