Gräsmatta - vilka växter ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Gräsmatta - vilka växter ??

    Hej !

    Bortsett från dessa växter, vilka växter kan man använda för att få fram en "gräsmatta" på botten ??

    Glossostigma elantinoides Australiskt tungblad Lilaeopsis brasiliensis Brasiliansk gräsplanta Riccia fluitans Dammlevermossa Vesicularia dubyana Javamossa
    Kensa
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    tex Nålgräs eller Echinodorus tenellus.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • joni
      • November 2003
      • 147

      #3
      eller Hemianthus callitrichoides.
      /Johan
      http://joniaquascape.blogspot.com
      Min blogg

      Kommentar

      • MrHankey
        • October 2006
        • 65

        #4
        Passar på att låna tråden för en liten fråga, hoppas att det är ok. Jag har funderat lite över vilken som är den lättaste "gräsmatteväxten", som inte nödvändigtvis kräver en massa gödning & co2 & allt vad det är...finns det någon sådan? En gräsmatta som kan överleva med ett vanligt groluxrör eller liknande, samt några högre växter som skuggar en del. Vore kul att veta..

        Kommentar

        • joni
          • November 2003
          • 147

          #5
          Ursprungligen postat av MrHankey
          Passar på att låna tråden för en liten fråga, hoppas att det är ok. Jag har funderat lite över vilken som är den lättaste "gräsmatteväxten", som inte nödvändigtvis kräver en massa gödning & co2 & allt vad det är...finns det någon sådan? En gräsmatta som kan överleva med ett vanligt groluxrör eller liknande, samt några högre växter som skuggar en del. Vore kul att veta..
          Mossor är lättast, typ javamossa.
          Den behöver dock något som förankrar den till botten efterosm de inte hart några egentliga rötter som kan hålla fast den.
          /Johan
          http://joniaquascape.blogspot.com
          Min blogg

          Kommentar

          Arbetssätt...