vad e det för växt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sebbe 1
    • September 2006
    • 11

    vad e det för växt?

    jag köpte en växt i går o bladen ser ut som på denna växt (gröna och så vita längst ut) .. fast bladen sitter inte fast på en själk utan kommer direkt ifrån roten... som hos en valesia .

  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    När du säger vit så tänker jag direkt på en ampellilja, som inte är en akvarieväxt, men som tyvärr säljs så ibland.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • sebbe 1
      • September 2006
      • 11

      #3
      okej jo jag var rädd för det.. finns det något sätt o få den o leva i ett akvarium ?

      Kommentar

      • Matsvin
        • April 2006
        • 254

        #4
        Ursprungligen postat av sebbe 1
        okej jo jag var rädd för det.. finns det något sätt o få den o leva i ett akvarium ?
        Ampelliljor trivs inte i akvarier. jag skulle gå tillbaks med den o be att få byta den till en riktig akvarieväxt, finns ju mängders med sådana, har själv över 50 olika arter av akvarieväxter i mina akvarier !!

        /Matsvin.
        Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin

        Kommentar

        • Malinitzi
          • December 2006
          • 2088

          #5
          Heeke!
          Mina s k ampelliljor har repat sig. Jag ströp flödet och vände det bort från växterna. Hör av mej vidare om de går ner igen.

          Kommentar

          • Annaica
            • February 2006
            • 1177

            #6
            Gå tillbaka till butiken och säg som det är; de säljer vanliga krukväxter som akvariumväxter. Be att få antingen pengarna tillbaka eller att få en annan växt, en riktig akvarieväxt, som är värd likamycket i pengar som du betalade.
            Räkbiten


            Kommentar

            Arbetssätt...