Trenger litt hjelp ang. pmdd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • desiredillusion
    • February 2006
    • 512

    Trenger litt hjelp ang. pmdd

    Heisann!

    Jeg skal begynne å tilsette pmdd i 130 og 160-liters tankene mine, og trenger litt hjelp...

    Jeg har tenkt å kjøpe en av disse pakkene: http://www.pmdd.se/shop/, men er ikke sikker på hvilken som er best? Det står jo at man for den største pakken bør ha et akvarie på minst 300 liter, er det kun prismessig de mener da? Og når det står den holder til ca. 9 porsjoner (går ut fra at det gjelder om akvariet man bruker det i er på 300 liter?), betyr det da at man må kjøpe nytt etter 9 uker?

    Er det egentlig noen forskjell på disse to pakkene, bortsett fra mengden og da også pris?

    Hvilken av disse to pakkene ville dere som allerede holder på med pmdd anbefale for en totalt nybegynner på området?
    I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    Hej

    Om du är nybörjare och vill prova på det så är Portionsförpackningar:
    Färdig och klart att hälla i, inget kladd med mått och vågar!
    Varför välja portions förpackningar när jag kan köpa bulkförpackningar..

    1. Jag orkar och vill inte kladda med kemikalier för mycket.

    2. Jag vill prova och se hur det fungerar i mitt akvarium

    3. Mäta och måtta är inte min grej, men fylla på vatten i en läskflaska och hälla i är enkelt.

    Vattenbyte och dosering
    Gör ett vattenbyte på 30-50% en gång i veckan och tillsätt 10 ml per 100 liter vatten från en av var flaska.
    Har du tex. ett 130 resp. 160 liters akvarium tillsätter du 11 ml resp. 16 ml med KNO3, 11 ml resp. 16 ml med KH2PO4 och 11 ml resp. 16 ml NutriSI.

    Lycka till och hoppas att dett hjälpte dig.. GOD FORTSÄTTNING
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • desiredillusion
      • February 2006
      • 512

      #3
      Takk for god forklaring!

      Da blir det porsjonspakker
      I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

      Kommentar

      Arbetssätt...