CO2 utrustning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MattiasJ
    • January 2005
    • 46

    CO2 utrustning

    Jag har verkligen läst igenom allt som står på denna sida om Co2, hur det ska användas, hur man kopplar in det osv. Men jag skulle gärna vilja ha tips på bra Co2 anläggningar. Jag vill köpa Hela Utrustningen för CO2 på samma ställe. Har ni några tips berätta gärna om dem? Utrustningen ska vara anpassad till ett akvarie på 250 liter. Jag har verkligen sökt igenom zoopet angående detta men inte hittat något.
    mvh
  • bena
    • April 2006
    • 1245

    #2
    tips 1:
    köp från tyskland. priset går ner en hel del då trots frakten.

    överlåter vilken återföräljare till någon annan att svara på.

    Kommentar

    • Oscar Cederqvist
      • November 2002
      • 6546

      #3
      Jag har beställt detta från Aquristic.net till mitt 240

      Det enda är att tuben är i minsta laget och bara kommer att räcka i ca 100 dagar. Det är också osäkert att det går att fylla flaskan i Sverige.
      Jag kommer att ordna en brandsläckare som tub senare så jag bryr mig inte så mycket om det.
      Oscar Cederqvist

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Janne på Södermalm...

        Ursprungligen postat av MattiasJ
        Jag har verkligen läst igenom allt som står på denna sida om Co2, hur det ska användas, hur man kopplar in det osv. Men jag skulle gärna vilja ha tips på bra Co2 anläggningar. Jag vill köpa Hela Utrustningen för CO2 på samma ställe. Har ni några tips berätta gärna om dem? Utrustningen ska vara anpassad till ett akvarie på 250 liter. Jag har verkligen sökt igenom zoopet angående detta men inte hittat något.
        mvh
        Hej,

        Janne har en dunk på jäsning... Han drar slangar till ett filter.. Han sålde hela paketet för några hundralappar... Sa att typ 70 st köpt och alla varit nöjda.. Efter typ 6 veckor byter man bara ut mot nytt, han hivade det sa han men man ska ju vara rädd om %

        Ha de´ bäst...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Annaica
          • February 2006
          • 1177

          #5
          hur funkar egentligen den här CO2 utrustningen? Jag själv använder inte CO2 just nu, kände mig för mycket gröngöling när jag började med mitt kar så jag köpte istället 1 liter seachem excel (vilket kommer räcka ett tag till). Men jag blir mer och mer sugen på att ha bubblande växter i karet men har liksom noll koll på hur man sätter upp en CO2 anläggning.
          Räkbiten


          Kommentar

          • Annaica
            • February 2006
            • 1177

            #6
            Hittade den här på guldfisken:


            Är det bra grejer eller kasst?
            Räkbiten


            Kommentar

            • Oscar Cederqvist
              • November 2002
              • 6546

              #7
              Tycker det verkar ganska dyrt. Klickar man på länken så står det att tub och räknare ej medföljer.
              Oscar Cederqvist

              Kommentar

              • Annaica
                • February 2006
                • 1177

                #8
                Såg det nu, bilden är väldigt missvisande :/ Då kanske kitet från tyskalnd, där man får med tuben, en bra grej.

                Men om man senare får problem att fylla på tuben för att den är från tyskland... var får man då tag i en tub här i sverige?
                Räkbiten


                Kommentar

                • Oscar Cederqvist
                  • November 2002
                  • 6546

                  #9
                  Man köper en modifierad kolsyre brandsläckare. Kostar ca 500:- begagnad och 1000:- ny.
                  Oscar Cederqvist

                  Kommentar

                  • Annaica
                    • February 2006
                    • 1177

                    #10
                    Och var hittar man det? ^^
                    Räkbiten


                    Kommentar

                    • Oscar Cederqvist
                      • November 2002
                      • 6546

                      #11
                      Hos en brandskyddsfirma, räddningsverket mm.
                      Oscar Cederqvist

                      Kommentar

                      Arbetssätt...