Cyanobakterier och black molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Troxeye
    • January 2005
    • 59

    Cyanobakterier och black molly

    JÖSSES!

    Har läst lite trådar här där folk har skrivit att black molly äter cyano. Värt ett försök tänkta jag. Två tycken inhandlades och koppades i karet. 2 minuter senare är det riktig feeding frenzy på cyanon.

    J"#¤R vad dom äter och sliter!

    Har lite förebilder... får se om några timmar hur det ser ut...
  • netweaver
    • May 2006
    • 486

    #2
    Ursprungligen postat av Troxeye
    JÖSSES!

    Har läst lite trådar här där folk har skrivit att black molly äter cyano. Värt ett försök tänkta jag. Två tycken inhandlades och koppades i karet. 2 minuter senare är det riktig feeding frenzy på cyanon.

    J"#¤R vad dom äter och sliter!

    Har lite förebilder... får se om några timmar hur det ser ut...

    Låter verkligen interessant om så är fallet bär det av till affären direkt

    Ser fram emot att få se lite bilder.
    \\
    Nybörjare varje dag jag vaknar

    Kommentar

    • Trox
      • January 2005
      • 29

      #3
      Får ta en ny bild när jag är hemma igen om några dagar. Firrarna har i alla fall rensat bort en massa bruna alger. Min anya flying fox däremot är bara totalt förvirrade och simmar runt. Mycko då dessa normalt brukar ha en ordentlig aptit.

      Kommentar

      • netweaver
        • May 2006
        • 486

        #4
        Ser framemot om du lyckats tycker det verkar olika hela tiden beroende på vart man läser, ska nog ta sonen med mig idag och köpa ett gäng o testa.
        \\
        Nybörjare varje dag jag vaknar

        Kommentar

        • Trox
          • January 2005
          • 29

          #5
          Var hemma innan idag och kollade. Cyanon breder ut sig allt mer på botten och fiskarna verkar ha ratat den totalt.. Nu återstår bara kemikalier för att ta död på den... Mörkläggningen hjälpte ju inte.. :/

          Kommentar

          • netweaver
            • May 2006
            • 486

            #6
            Jag har provat ett tips att släcka ner ett par timmar mitt på dagen samt minskat ytcirkulation lite och nu verkar mina vara på tillbakagång sakta men säkert.
            \\
            Nybörjare varje dag jag vaknar

            Kommentar

            • Trox
              • January 2005
              • 29

              #7
              Senast jag hade problem med cyano (sådär 2 år sedan) så minskade jag ljustiden med några timmar och klegget började krulla ihop sig och försvan. Nu när jag knappt ha varit hemma uder julen har jag minskat tiden rejält. Men det har inte hjälpt.

              Kommentar

              Arbetssätt...