undrar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Feggaz
    • October 2006
    • 18

    undrar

    jag undrar om de där metall bitarna som ibland håller ihop växten när man köper dom-istället för tex gummisnoddar. är de farliga för akvariet eller äe det bara att stoppa ner växterna? jag vet ju att man inte ska stoppa ner främmande saker i akvariet men å andra sidan borde affärerna inte sälja farliga saker eller?
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    hur som helst ska man inte plantera med dem kvar!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • akan
      • August 2005
      • 629

      #3
      de är väl inte farliga, men täcker däremot rötterna vilket gör att man får luftrötter. de kan däremot vara ganska användbara när man ska plantera cabomba och liknande växter som flyter upp av minsta lilla. Nu har jag däremot slutat med dem..

      Kommentar

      • peterhaack
        • November 2004
        • 1752

        #4
        de metalbitarna brukar vara blyband, e inte dirket farliga för akvariet men är alltid bättre att plocka bor de och krukor från växter så rötter kan få sprida sig och man får oftas bättre växt av det med
        Siten där alla plantor växer PlantSwap!

        Kommentar

        • Feggaz
          • October 2006
          • 18

          #5
          tackar för svaren . jag kom på en till fråga när jag ändå håller på, dom man köper växter i krukor så brukar de ju sitta i nått typ brun-beige ska det va kvar när man planterar??

          Kommentar

          • peterhaack
            • November 2004
            • 1752

            #6
            Även isoleringsmaterialet(det bruna skall man försöka få bort så mycket som möjligt av det är inte farlig att ha i karet heller.
            Siten där alla plantor växer PlantSwap!

            Kommentar

            Arbetssätt...