Mossor skötselråd.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evus
    • September 2006
    • 729

    Mossor skötselråd.

    Jag har i dag beställt följande 2 sorters mossor: Mini pellia + US fissiden (hö).

    Har någon erfarenhet av hur man sköter dessa??

    Jag har tänkt ha dem i mina "räkkuber.
    Bifogade filer
    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart
  • PlatyYngel
    • January 2006
    • 1105

    #2
    Ingen aning om hur du sköter dem, men du har verkligen fått tag på SNYGGA växter!!
    Hoppas att det går bra.
    / Marcus

    Kommentar

    • peterhaack
      • November 2004
      • 1752

      #3
      http://www.aquamoss.net/ finns lite mer att läsa här =O)
      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

      Kommentar

      • evus
        • September 2006
        • 729

        #4
        Tack Peter för en jättebra länk!!

        Tyvärr så stod det ingenting om Mini Pellian där vad jag kunde se. Det kanske är en ganska ny växt....
        This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

        Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #5
          http://www.tropica.com/article.asp?t...aristic&id=565 denna artiklen kommer snart att översättas till svenska på PS.. för ni har väl inte missat att detta görs sedan 061017



          Andra översättningar från svenska till danska

          06-12-08 Marsilea hirsuta – den idealiska förgrundsväxten till nybörjaren och experten.

          06-11-22 Cyperus helferi en art bland sumpväxter som klara att leva undervatten.

          06-11-17 En artikel som är skriven av Gustav "Averater" Svensson om (Vatten-) Kemi för dummies.

          06-10-29 Hemianthus callitrichoides ”Cuba” – en snygg matta i Aquacube och akvarium

          06-10-23 Lilaeopsis macloviana - En annorlunda Lilaeopsis.

          06-10-19 Nyheter. Pogostemon helferi även kallad lilla stjärnan, en snabbt växande populär växt.

          06-10-18 Många av er har säkert redan läst om Vallisneria arterna men här e de på svenska, håll tillgodo.

          06-10-17 Läs även om den underbara Utricularia graminifolia - Den insekts ätande förgrundsplantan
          Senast redigerad av peterhaack; 08 December 2006, 23:38.
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          Arbetssätt...