alternativa växter????????????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hjalmarzzon
    • November 2006
    • 12

    alternativa växter????????????

    finns de några växter man kan ha i som man köper från vanlig affär sådan man har i fönstret hemma typ
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Nej, inte om man vill att de skall klara sig någon längre tid.... Fast IKEA säljer burkar med ynkliga vattenväxter om du har långt till närmsta akvarie-affär.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • abrakadabrafem
      • August 2006
      • 46

      #3
      Jag har tidigare köpt en fin blomma till akvariet, den hade en grön stjälk och ett vitt blad längst upp i vilket det vilade en rund taggig boll. As-snyggt. Igår såg jag den i en vanlig blomsterbutik, men till akvariebruk var den knappast.
      110 L - Fjärilsciklider, neon/kardinaltetra och fyra Kinesiska algätare.
      200L - Snart malawi

      Kommentar

      • Tamlin1978
        • November 2006
        • 7

        #4
        Det hävdas att man ska kunna ha arterna svärdslilja och calla i akvariet, men jag har hittills inte sett någon som har lyckats hålla dem vid liv. Även bambu ska tydligen säljas för akvariebruk, men många får problem med slemmigt vatten av dem. Jag tycker nog inte att du ska chansa, utan köp det som finns i en akvariebutik. Finns många vackra arter anpassade för vatten, t.ex. Anubis (med mörkgröna blad), vissa växter som har röda blad eller ådringar osv.
        Tamlin1978

        Kommentar

        • Healena
          • May 2006
          • 1440

          #5
          Ursprungligen postat av abrakadabrafem
          Jag har tidigare köpt en fin blomma till akvariet, den hade en grön stjälk och ett vitt blad längst upp i vilket det vilade en rund taggig boll. As-snyggt. Igår såg jag den i en vanlig blomsterbutik, men till akvariebruk var den knappast.
          Antar det är en fredskalla du menar..
          Min granne använder sig av dem, men de håller sig inte snygga speciellt länge inte
          Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
          // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

          Kommentar

          • brams
            • June 2003
            • 891

            #6
            Ursprungligen postat av petnym
            Nej, inte om man vill att de skall klara sig någon längre tid.... Fast IKEA säljer burkar med ynkliga vattenväxter om du har långt till närmsta akvarie-affär.
            Om man har IKEA inom räckhåll så brukar det väl finnas en akvariebutik också? :P Men dom har ganska roliga sorter på IKEA ibland!
            C.Brams

            Check out:
            brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

            Kommentar

            Arbetssätt...