lönn?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fishboy
    • January 2006
    • 45

    lönn?

    hej undrar om det går att ha lönn i akvariet? ek vet jag men har alltid funderat på lönn
    Mvh Theo
  • wheete
    • February 2006
    • 65

    #2
    Ursprungligen postat av fishboy
    hej undrar om det går att ha lönn i akvariet? ek vet jag men har alltid funderat på lönn
    Vad för sorts lönn? Om du tar färsk lönn så blir det katastrof, så det måste
    vara behandlad lönn i så fall. Du kan nog ha vilket trädslag som helst, om du behandlar det rätt.

    Kommentar

    • fishboy
      • January 2006
      • 45

      #3
      ok jag tog några jag hitta på marken igår ska jag koka dem o sen e det bara att stoppa i dem elr ?
      Mvh Theo

      Kommentar

      • MrHankey
        • October 2006
        • 65

        #4
        Hör kanske inte till rubriken, men jag måste bara fråga angående det där du skrev om ek ("...går att ha lönn i akvariet? ek vet jag..."), vad grundar du det på? Har blivit starkt avrådd angående ek i akvarium i en annan tråd nämligen, & har inte hittat någon med positiva personliga erfarenheter av det än.

        Lönn vet jag inget om, så jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Dock skulle jag vara väldigt försiktig med det om jag vore du, & jag skulle inte sätta i en sådan gren/kvist i ett redan bebott akvarium. För OM något negativt väl skulle hända så vill man ju trots allt inte att alla fiskarna ska drabbas & eventuellt dö på grund av lönngrenen.

        Kommentar

        • fishboy
          • January 2006
          • 45

          #5
          jag läste på en sida att ek var bra men kanske ska nog kolla med nån akvarieaffär vad de tycker....villka löv sorter är bäst o använda då ? så jag kan va säker vill ju inte skada firrarna
          Mvh Theo

          Kommentar

          • Neptun
            • March 2004
            • 719

            #6
            Jag har lönnlöv i akvariet och har haft det flera år utan problem. Så länge du inte plockar löven direkt från trädet, utan tar sådana som har fallit ner på marken eller liknande, så borde det gå bra.

            Både ek- och boklöv är annars populära i akvarium som höstdekoration.
            "Failure does not require planning"

            Kommentar

            • _Lena_
              • June 2006
              • 1273

              #7
              Vill du ha löv eller kvistar i akvariumet?

              Kommentar

              • fishboy
                • January 2006
                • 45

                #8
                jag vill ha löv i akvariet.....
                Mvh Theo

                Kommentar

                Arbetssätt...