snälla hjälp med dessa irreterade alger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    snälla hjälp med dessa irreterade alger

    hejsan alla

    jag har ett akvarium i mitt klassrum i skolan som jag sköter.......men så har jag varit på praktik i 5 veckor och när jag lämnade det så var där inga alger och alla fiskar mådde hur bra som helst, och en lärare som kan om akvaristik skulle ta hand om det under min praktik........men så när jag kom tillbaka från praktiken så var där fullt med alger och och 2 av fiskarna var sjuka och magra....jag blev sur på han så jag frågade han vad han hade gjort och han hade bara byttat vatten och matat dem men han hade inte rensat alger......så nu är det så att det har kommit cyanano alger (inte riktig säker på stavningen)......men det lägger sig som ett täcker över bottnen och är slemmig

    hjälp mig snälla!!

    MVH Macke_fisk
    Senast redigerad av macke_fisk; 13 November 2006, 12:44.
    MVH macke_fisk
  • PetitJolie
    • September 2006
    • 362

    #2
    brukar du rensa alger varje vecka, eller är det första gången du har alger?
    Ifall du brukar rensa alger så är det väl bara att kämpa på och skaffa en bra algskrapa...
    Om algerna har uppkommit nu så finns det en hel del tips och råd i andra trådar. Många har ju problem med alger... Hoppas du hittar nått där
    /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      ja rensar alltid alger varje vecka i det akvariet, det är inte första gången där är alger, det har varit alger där innan oxå.....men men jag får kämpa på med algerna
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      Arbetssätt...