vad är detta för växt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiddan
    • June 2006
    • 885

    vad är detta för växt?

    Hallå hallå,
    för 3-4 veckorsedan köpte jag denna växt (den som är längst ut till höger och även till vänster).

    ni kan inte ge mig lite skötsel råd på den med, ifall ni har någonting extra att säga om den som kanske inte finns i växtbeskrivningen?

    Mvh Fredrik
    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.
  • Makasu
    • June 2004
    • 400

    #2
    vilken växt?
    /Makasu

    http://green.colorize.net/

    Kommentar

    • Fiddan
      • June 2006
      • 885

      #3
      ojsan, eller vadå måste ni ha bild också?

      Akvariet är ett 70l hörn akvarium med välvd ruta så det se kanske lite konstigt ut..

      alltså det är inte java ormbunkarna eller de röda näckrosorna jag emnar (glömt namnet på dem med)
      Bifogade filer
      Senast redigerad av Fiddan; 04 November 2006, 20:13.
      skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

      Kommentar

      • Piscator
        • August 2006
        • 735

        #4
        Köpt på Djurmagasinet? Jag köpte också något liknande, en jättesnygg växt som personalen inte hade en aning om vad den hette. Har sökt växten på Internet utan att hitta den, troligtvis är det ingen akvarieväxt utan något slags sumpväxt. Mitt exemplar var tvärdöd efter ca. 4 veckor..
        Hälsningar, Tomas!
        "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

        Kommentar

        • Fiddan
          • June 2006
          • 885

          #5
          nej på zoomässan i kungsbacka..
          jo tror med att det är någonting sådant.. tyvärr för den är ricktigt snygg. mina ser fortfarande frächa ut.. kanske att de har blivit lite mörkare i färgen.
          skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

          Kommentar

          • Krax
            • December 2005
            • 1329

            #6
            Ser ut som en ormbunke. Kan det vara Selaginella wildenowii? Malaysisk mosslummer.

            Kommentar

            • Piscator
              • August 2006
              • 735

              #7
              Kanoon, Krax! Den tycks det vara.

              Saxar in texten om växten nedan:
              "Selaginella wildenowii - another non-aquatic which, although it doesn't seem to actually GROW in the tank, also takes a long time to DIE, and always outlasts every other plant in my tanks as the fish never eat it. Makes an excellent background plant"
              Hälsningar, Tomas!
              "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

              Kommentar

              Arbetssätt...