Tetra General tonic + Cyano

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wheete
    • February 2006
    • 65

    Tetra General tonic + Cyano

    Jag har som sagt kraftigt med Cyano i min burk och gick och köpte Tetramedica General Tonic och ska testa det. Men jag undrar lite grann om dosering. Normal dosering är 5ml per 20l vatten och för svårare sjukdom 5ml per 10l vatten. Ni som har lyckats med att döda med cyano..vilken dos använde ni?

    Och eftersom jag kör både PMDD och CO2..ska jag stänga av det och ska jag ta ner på ljustimmarna något? Jag vill helst inte att mina dyra plantor ska dö av.
  • PatrikS
    • June 2006
    • 579

    #2
    Varför köpte du medlet i första hand? Har du CO2 och pmdd så försvinner cyanon så fort du slutat snåla med KNO3 och CO2. Dvs. du kommer kanske att behöva ta bort den befintliga mattan, men du förvisar dig om att det inte återkommer i a f.
    Har du gräs? Låt inte det gå upp i rök: http://plantswap.se/

    Kommentar

    • wheete
      • February 2006
      • 65

      #3
      Ursprungligen postat av PatrikS
      Varför köpte du medlet i första hand? Har du CO2 och pmdd så försvinner cyanon så fort du slutat snåla med KNO3 och CO2. Dvs. du kommer kanske att behöva ta bort den befintliga mattan, men du förvisar dig om att det inte återkommer i a f.
      Jag kör dubbel dos av KNO3 redan + CO2..jag behöver döda av befintlig cyano innan det tar kål på mina växter. Frågan är om jag har bättre lycka med att tappa ur all PMDD, ta bort CO2 medans jag kör "General Tonic" kuren. Så att det slutar att göda cyanon. Men det finns ju en risk att mina växter dör av också, så helst vill jag bara köra som vanligt med pmdd+co2 och bara tillsätta General tonic så att växterna kan bibehålla sin styrka och inte ta för mycket stryk.

      Kommentar

      • PatrikS
        • June 2006
        • 579

        #4
        Ursprungligen postat av wheete
        Jag kör dubbel dos av KNO3 redan + CO2...
        Utveckla närmare. Hur ser det ut under en veckas tid?
        Har du gräs? Låt inte det gå upp i rök: http://plantswap.se/

        Kommentar

        • Neptun
          • March 2004
          • 719

          #5
          Att ta bort din nuvarande gödning skapar ju bara större svängningar i näringsnivåerna, vilket brukar uppskattas av alger.
          "Failure does not require planning"

          Kommentar

          Arbetssätt...