Förslag på växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nizztos
    • March 2006
    • 86

    Förslag på växter

    Denna postning ligger nog lite på gränsen mellan denna grupp och inredningsgruppen, men vi provar här.

    Har ett flertal snabbväxande växter i mitt kar (fråga mig inte om namn) och det gör att jag måste ansa något aldeles vansinnigt. Jag är ju måtligt road av just den aspekten, och önskar alltså förslag på vad jag kan ersätta dessa med. Om man tittar på fotot så är jag främst intresserad av att göra något åt den högra delen av karet. Efter det så borde jag göra något åt växtväggen i bakgrunden (i mitten). Vänstra delen är jag tämligen nöjd med för tillfället. Jag kan förstå om folk inte gillar krukskärvorna och en av mina javaormbunkar ser ju minst sagt trist ut, men det fungerar för mig.

    Förslag på växter som kan ersätta det jag har önskas alltså. Om möjligt vill jag ha kvar samma "funktion" som jag har idag. Dvs dölja filtret på höger sida och ha en "bakkrund" i mitten.
    Bifogade filer
    Rio 400l
    Sällskapsakvarium: Neontetra, Sorgmanteltetra, Ancistrus, Körsbärsräkor, Dvärggurami samt Endlers.
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    Jag tänker direkt på spikblad, Ludwigia inclinata var. verticillata (''Cuba'') och bacopa. De sköter sig iaf bra i vårat växtkar med koldioxid och blir inte alls så tråkiga som cabomba blev. Annars rekomenderas mer eller mindre alla ochinidorus (eller hur det nu stavas), speciellt våran zelot är jättefin.

    Kommentar

    • Nizztos
      • March 2006
      • 86

      #3
      Tackar, får kolla upp dessa. Kör utan Co2 och kommer inte börja med det heller, men så skall det ju inte bli ett växtkar, utan växterna är en bonus.
      Rio 400l
      Sällskapsakvarium: Neontetra, Sorgmanteltetra, Ancistrus, Körsbärsräkor, Dvärggurami samt Endlers.

      Kommentar

      • _Lena_
        • June 2006
        • 1273

        #4
        spikbladen var lika fina när vi körde lowtech, de andra har vi skaffat senare (tror jag)

        Kommentar

        Arbetssätt...