vilken alg och hur få bukt med den?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Hans.Lindaker
    svarade
    Ok tack för svaret


    Får se om det hjälper då...

    /Hans

    Lämna en kommentar:


  • PatrikS
    svarade
    Omöjligt att säga exakt utan att ha sett allting med egna ögon, men du kan börja med en dos tre ggr/v och se vad som händer.

    Lämna en kommentar:


  • Hans.Lindaker
    svarade
    Tack för svaren... Jo misstänkte nästan att det kunde vara cyano men vill kolla ändå

    Patrik: Ta tredubbel dos en gång i veckan eller en dos tre gånger i veckan? Spelar det nån roll?

    /Hans

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    Hoppsan, lite sen där...!

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    Jag tycker det ser ut som cyano.. Sök på cyano här på forumet så borde du få massor av tips!

    Lämna en kommentar:


  • PatrikS
    svarade
    Folk brukar själva besvara sina egna frågor redan när de ställer frågorna. Så är fallet även här:

    Ursprungligen postat av battalionP
    Hej!

    Dom är inte så mörka utan mer blågröna eller mörkt turkosa...
    Dina alger är precis det: "blågröna alger", närmare kända som cyanobakterier. Dessa beror oftast på för lite kväve/nitrat i burken. Lösning: öka pmdd-dosen ordentligt, säg tredubbelt. Men försök att ta ut den algmassa du har nu i karet.

    Lämna en kommentar:


  • Hans.Lindaker
    startade ett ämne vilken alg och hur få bukt med den?

    vilken alg och hur få bukt med den?

    Hej!

    Har skrivit här om mina alger ett par gånger tidigare
    Har dock fått nya (tror jag), vet itne vilken sort det är eller hur jag ska få bukt med den!

    Här är förutsättningarna:
    Rådasand, Svärdsplantor, Anubias, Mangroverötter, Aquaglo och poweglo båda på 30 watt.

    Dom är inte så mörka utan mer blågröna eller mörkt turkosa...

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Det grå ganska lätt att ta bort dom med en sil, dom ligger som en hinna över sanden. Men dom kommer tillbaka.

    Tacksam för svar!!

    /Hans
Arbetssätt...