hur mycket pmdd ska ja ha hi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hansson_1985
    • January 2006
    • 5

    hur mycket pmdd ska ja ha hi?

    jag har ett kar på 300 liter och göder med pmdd en gång i veckan med 30 mml + ett vatenbyte som ligger på 33%. jag har ganska rikligt med växter. och allt är av smabväxande slaget.
    så hur mycket ska ja dosera?
    //johan
  • BluesBoy
    • January 2004
    • 2559

    #2
    så hur mycket ska ja dosera?
    Enligt rekommendationen på www.pmdd.se om du inte kör med CO2 och/eller mycket ljus.
    BluesBoy
    http://www.bluesboy.se

    Kommentar

    • Shilo
      • June 2005
      • 170

      #3
      Ursprungligen postat av hansson_1985
      jag har ett kar på 300 liter och göder med pmdd en gång i veckan med 30 mml + ett vatenbyte som ligger på 33%. jag har ganska rikligt med växter. och allt är av smabväxande slaget.
      så hur mycket ska ja dosera?
      //johan
      Som du gör nu, dvs 1ml/10L vatten..
      Kaniniska hälsningar

      Shilo

      Kommentar

      • -piraya-
        • November 2004
        • 156

        #4
        Ursprungligen postat av BluesBoy
        Enligt rekommendationen på www.pmdd.se om du inte kör med CO2 och/eller mycket ljus.
        Hur mycket ska man ha om man kör med co2 och/eller mycket ljus? Finns det nån bra tumregel?
        När behöver man komplettera med andra näringsämnen än de som ingår i PMDD?
        /Mats

        Juwel Vision 180
        Eheim 2028

        Juwel Rio 180
        Aquarelle 2x30W, co2

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #5
          Ursprungligen postat av -piraya-
          Hur mycket ska man ha om man kör med co2 och/eller mycket ljus? Finns det nån bra tumregel?
          När behöver man komplettera med andra näringsämnen än de som ingår i PMDD?
          Man kan köra standard dosen både en och 5 ggr i veckan helt beroende på växtmassa och typ av växter, så tumreglen är se på dina växter.

          Kompletering sker efter att man sett att sina växter saknar ngt (har brister av ett eller annat) I övrigt fungera de vanliga sorterna oki.
          Senast redigerad av peterhaack; 12 October 2006, 07:15.
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          Arbetssätt...