Kvävebrist?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    Kvävebrist?

    Nån som känner för att ta en giss varför mina flytväxter i hinken på balkongen ser ut så här?


    Kyla, kvävebrist, eller nåt annat?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    kommer inte åt din bild alls?
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      int ja heller
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Vad får ni för felmeddelande?
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #5
          Nu kom den, den verkar ju inte fattas ngt lite blek kanske men annar ser den fin ut
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Blek, ja. Allt är blekt, tillochmed andmaten, och du ser nerverna är betydligt mörkare.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • peterhaack
              • November 2004
              • 1752

              #7
              Kan jau vara kyla men står de bara i en hink med vatten är kvävebrist Micro(Fe) eller sulfat brist ett alternativ
              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Järn är ju en tanke. Det kan jag dessutom åtgärda, jag har TMG jag kan dutta i.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • NE
                  • January 2004
                  • 1549

                  #9
                  Jag skulle nog sätta en peng på kväve, det går åt mest och när växterna har fri tillgång till co2 i luften så blir tar det snabbt slut.
                  Å andra sidan tillsätts kväve kommer något annat att bli brist.
                  /Niklas

                  Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

                  Kommentar

                  • defdac
                    • January 2002
                    • 12751

                    #10
                    Ditto NE, men även järn/mikroämnen då det inte finns naturligt upplöst i vattnet. Flytväxters enda källa till järn är ju det som är upplöst i vattnet och för att kunna hålla järn löst i vatten måste det chelateras på något sätt (har jag för mig?).
                    http://www.defblog.se

                    Kommentar

                    • Azur
                      • March 2003
                      • 12946

                      #11
                      <djup suck>
                      Jag tycker jag tokmatar, men jag har jämt kvävebrist överallt. Dags att beställa PMDD tror jag.
                      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...