Växten dör!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • albino_myra
    • September 2006
    • 161

    Växten dör!

    Hej! Startade ett akvarium för ca 1 månad sen. Ni som är inne på den här sajten ofta, märker säkert att jag har en hel massa att fråga om. Orsaken till varför jag frågar er, är att ni kan svara på mina frågor . Ni har hjälpt mig massor redan!

    Men nu till frågan : Jag har 3 stycken ganska stora växter i mitt akvarium. En av dessa har växt rejält och verkar trivas, men de andra två är det lite värre med ...


    Den där är den som det ligger till värst med. Läste just informationen om den, och den är ju extremt känslig!! Kan det vara därför som den har börjat tappa sina blad och ser allmänt maläten ut?

    Sedan har jag en annan växt, en med långa, gröna blad som det finns vita streck på . Den här ser nog inte ut som om den håller på att dö, men den har istället fått ett brunt "lager" på bladen..

    Kanske ni kan komma med lite förslag?
    Mvh Cecilia - Hobbyakvarist, 180 liters
  • roysan
    • July 2006
    • 202

    #2
    Ursprungligen postat av albino_myra

    Den där är den som det ligger till värst med. Läste just informationen om den, och den är ju extremt känslig!!
    läste du info om den? så här står det ju... "I akvarium överlever den bara några månader och kan istället när den ruttnar förstöra den biologiska balansen, vilket t.ex. kan ge upphov till kraftig algtillväxt. Ur denna synpunkt är faktiskt en plastväxt att föredra i akvariet före denna växt."

    Kommentar

    Arbetssätt...