vad för alg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    vad för alg?

    jag har ett nystartat 240l där växterna har fått bruna blad. algerna går att skrapa bort med nageln,växten är grön och fin under.hur får man bort detta? göder med pmdd två gånger i veckan byter ca 30procent vav,jag måste göra nått fel,men vad? jag har aqvarell lysrör två st på 38w st. såg att min snabbväxande,ja den liknar cabomba,kommer inte ihåg namnet,blev röd i topparna så tänkte jag att nu ska jag göda! det är nog för häftigt kanske två ggr i veckan, nu är dom gulvita i bladen i stället,växer gör det,men det är fult med algerna.
    Senast redigerad av Hella2; 25 September 2006, 21:41.
    Man blir aldrig fullärd ....
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

    #2
    Ursprungligen postat av Hella2
    bruna blad. algerna går att skrapa bort med nageln,växten är grön och fin under.
    Skulle kunna vara samma som mej, titta här:

    Kommentar

    • Hella2
      • July 2005
      • 1158

      #3
      jag har nu läst på lite och ser att det är ofarligt,kiselalger.Kan jag ta bort det med fingrarna eller är det lönlöst? Tänkte mest på svärdplantans stora blad.Jag har juvels innerfilter 1000l/min.ska jag fortsätta att göda två gånger i veckan? Vad tycker ni som kan detta med växter och gödning
      Man blir aldrig fullärd ....

      Kommentar

      • Hella2
        • July 2005
        • 1158

        #4
        Ursprungligen postat av Mamma_och_Simon
        Skulle kunna vara samma som mej, titta här:
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=93577
        ja precis så ser mina växter ut! Heltrist,men vi får vara glada att det är ofarligt och ger med sig Fin bild du lyckas ta på växten! själv skulle jag fota åxå men blev bara pannkaka.
        Man blir aldrig fullärd ....

        Kommentar

        • Hella2
          • July 2005
          • 1158

          #5
          http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...782&gid=489866 titta vad växten heter där det står *vad heter denna växt* och varför börjar den bli gul på bladen?
          Senast redigerad av Hella2; 27 September 2006, 18:55.
          Man blir aldrig fullärd ....

          Kommentar

          Arbetssätt...