svärdsplantor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiddan
    • June 2006
    • 885

    svärdsplantor

    hej hej

    Jo jag har lite frågor här.
    1, de nya bladen på mina svärdsplantor blir missbildade skrumpna och smala, på defdac's blog hittade jag en "guide" som jag klickade igenom och fick fram vilka ämnen som saknades och vad jag skulle köpa då, nu effter 3 veckor så blir bladen inte skrynkliga men smala så det måste nästan till någonting extra eller?

    2, jag funderar över om man kanske skulle byta gruset i akvariet (endast av estetiska skäl) och då funderar jag på att kanske lägga ett lager Florapol för att få lite mindre problem. men om jag gör det isf behöver jag lägga under hela bottnen eller räcker det bara där som jag ska ha växterna? och kan jag göra det endå fast jag inte byter gruset?

    Tackar för svar
    Senast redigerad av Fiddan; 25 September 2006, 02:55.
    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #2
    Det blir nog bäst om du lägger bara där du ska ha växter.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • Fiddan
      • June 2006
      • 885

      #3
      Ursprungligen postat av batski
      Det blir nog bäst om du lägger bara där du ska ha växter.
      okey tack mistänkte nästan det.

      men ang att mina svärdsplantor inte tar sig, jag göder dem med "tropica master grow" men det verkar inte räcka tillräkligt med ljus lär dom ha iaf det är just nu 2 plantor med 2-3 blad på vadera som delar på 2*14w "actizoo nominal tx rör" det enda jag kan komma på som jag kasnke gör fel är att jag kanske gör vattenbytena för ofta 30% 1g i veckan 30%..
      skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

      Kommentar

      • peterhaack
        • November 2004
        • 1752

        #4
        Tjena fiddan har du ngn bild på växterna?
        Siten där alla plantor växer PlantSwap!

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #5
          TMG är bara micronäring, så nej det räcker nog inte eftersom växterna behöver även makronäring.

          Varför byter du just 30% i veckan? Har du för många fiskar? Det kan hända att dina växter skulle må bättre av mindre vattenbyten. Man ska inte byta mer vatten än vad som är nödvändigt.
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          Arbetssätt...